Pregled bibliografske jedinice broj: 1200055
Koliko nastavnici znaju, kako i koliko potiču samoregulirano učenje kod učenika?
Koliko nastavnici znaju, kako i koliko potiču samoregulirano učenje kod učenika? // 23. Dani psihologije u Zadru - Knjiga sažetaka / Tucak Junaković, Ivana ; Macuka, Ivana ; Tokić, Andrea (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2022. str. 138-138 (predavanje, recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1200055 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Koliko nastavnici znaju, kako i koliko potiču
samoregulirano učenje kod učenika?
(HOW MUCH DO TEACHERS KNOW, HOW MUCH DO THEY PROMOTE
SELF-REGULATED LEARNING IN STUDENTS?)
Autori
Šimić Šašić, Slavica ; Nikčević-Milković, Anela ; Klarin, Mira ; Cindrić, Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
23. Dani psihologije u Zadru - Knjiga sažetaka
/ Tucak Junaković, Ivana ; Macuka, Ivana ; Tokić, Andrea - Zadar : Sveučilište u Zadru, 2022, 138-138
Skup
23. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 26.05.2022. - 28.05.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
nastavnici, poticanje samoreguliranog učenja, znanja o samoreguliranom učenju, nastavnička uvjerenja, pristup poučavanju
(teachers, encouraging self-regulated learning, knowledge of self-regulated learning, teacher beliefs, approach to teaching)
Sažetak
Istraživanja pokazuju da je samoregulirano učenje (SRU) pod snažnim utjecajem razredne prakse, te da učitelji mogu utjecati na SRU na različite, direktne i indirektne načine: poučavanjem učenika učinkovitim strategijama učenja ili strukturiranjem razrednog okruženja koje potiče samoregulaciju učenja. Većina učitelja se slaže da učenicima treba pomoći da njihovo učenje postane samoregulirano, međutim, učiteljska znanja o SRU su slaba, osjećaju se nesigurno po pitanju kako poticati SRU, te u ograničenom opsegu stimuliraju SRU. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati koliko nastavnici znaju o SRU, te kako i koliko potiču SRU kod učenika? Istraživanje je provedeno na uzorku od 251 nastavnika osnovnih i srednjih škola u Hrvatskoj. Primijenjen je upitnik kojim se, osim sociodemografskih varijabli, mjerilo znanje o SRU, nastavnička uvjerenja, pristup poučavanju, te Skala poticanja samoreguliranog učenja, za koju je izolirano 7 faktora: Poticanje planiranja i organizacije učenja, Poticanje metakognitivnih vještina, Poticanje ulaganja truda, Poticanje elaboracije, Poticanje razumijevanja, Poticanje vrednovanja i Poticanje samostalnog i grupnog rada te ponavljanja. Ekstrahiran je i faktor višeg reda koji objašnjava 57, 55 % varijance. Oko 68 % nastavnika je čulo za konstrukt SRU. Nastavnici pri definiranju SRU najčešće naglašavaju samostalnost u učenju, odnosno samostalno regulirano/usmjeravano učenje, a definicije su najčešće djelomično točne. Nastavnici procjenjuju da u značajnoj mjeri potiču SRU kod učenika, u najvećoj mjeri potiču ulaganje truda i razumijevanje, a najmanje vrednovanje i planiranje i organizaciju učenja. Poticanje SRU očekivano pokazuje snažniju povezanost s konstruktivističkim nastavničkim uvjerenjima o poučavanju te pristupom orijentiranim na ovladavanje. Nastavnice značajno više potiču SRU nego nastavnici. Dob nastavnika nije značajno povezana sa poticanjem SRU, te nema razlike u poticanju SRU s obzirom na nastavnički staž, kao ni s obzirom na vrstu škole. Postoji statistički značajna razlika u poticanju SRU s obzirom na predmet, nastavnici iz društvenog i humanističkog područja u većoj mjeri potiču SRU nego nastavnici prirodoslovnog i tehničkog područja, te nastavnici izbornih u odnosu na nastavnike obveznih predmeta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
VLASTITA-SREDSTVA-IP.01.2021.18 - Uloga nastavnika u poticanju samoreguliranog učenja (UNPSRU) (Šimić Šašić, Slavica, VLASTITA-SREDSTVA - IP.01.2021) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Zadru
Profili:
Slavica Šimić Šašić
(autor)
Maja Cindrić
(autor)
Mira Klarin
(autor)
Anela Nikčević-Milković
(autor)