Pregled bibliografske jedinice broj: 1199447
Pregled istraživanja o funkcijama državne mature u Republici Hrvatskoj
Pregled istraživanja o funkcijama državne mature u Republici Hrvatskoj // Kultura suvremene škole: Zbornik radova Prvog znanstvenog kolokvija Poslijediplomskog sveučilišnog studija Pedagogija i kultura suvremene škole / Sablić, Marija ; Žižanović, Senka ; Mirosavljević, Ana (ur.).
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2022. str. 92-103 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1199447 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pregled istraživanja o funkcijama državne mature u
Republici Hrvatskoj
(Overview of research on Croatian state graduation
exam functions)
Autori
Glavaš, Amanda
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Kultura suvremene škole: Zbornik radova Prvog znanstvenog kolokvija Poslijediplomskog sveučilišnog studija Pedagogija i kultura suvremene škole
/ Sablić, Marija ; Žižanović, Senka ; Mirosavljević, Ana - Osijek : Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2022, 92-103
ISBN
978-953-314-165-7
Skup
1. znanstveni kolokvij Poslijediplomskoga sveučilišnog studija Pedagogija i kultura suvremene škole = 1st academic colloquium of the postgraduate university study programme Pedagogy and Contemporary School Culture
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 04.06.2021. - 05.06.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Izlazna funkcija ; ulazna funkcija ; vanjsko vrednovanje
(entrance exam, exit exam, external assessment)
Sažetak
Ispiti državne mature u Republici Hrvatskoj ispiti su visokog uloga jer polaganjem obveznog dijela ispita daju potvrdu o završenosti (gimnazijskog) srednjoškolskog obrazovanja (izlazna funckija) te su preduvjet za nastavak obrazovanja na visokim učilištima (ulazna funkcija). Radi toga, predmet su interesa ne samo znanstvene zajednice nego i šire populacije. Ipak, u kontekstu istraživanja državne mature funkcije državne mature rijetko su predmet istraživanja. Stoga je u ovom radu dan pregled potpuno različitih istraživanja (metodološki i na druge načine) koji se bave problematikom državne mature, a posredno se ili neposredno dotiču njezine ulazne i/ili izlazne funkcije. Bez obzira na različitost aspekata bavljenja problemom državne mature u svim se radovima ističe kritika postojećeg modela državne mature zbog: upitnog ispunjenja njezine izlazne funkcije, dominacije selekcijske funkcije i nepravednosti državne mature u pogledu pristupa visokom obrazovanju učenika negimnazijskih programa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)