Pregled bibliografske jedinice broj: 1198522
Preferencije boja i njihova povezanost s emocijama čovjeka
Preferencije boja i njihova povezanost s emocijama čovjeka // Printing & Design 2022 / Žiljak Gršić, Jana (ur.).
Zagreb: FotoSoft (FS), 2022. str. 16-24 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1198522 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Preferencije boja i njihova povezanost s emocijama
čovjeka
(Color preferences and their connection to human
emotions)
Autori
Jelaković, Andrea ; Valdec, Dean ; Hajdek, Krunoslav ; Miljković, Petar
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Printing & Design 2022
/ Žiljak Gršić, Jana - Zagreb : FotoSoft (FS), 2022, 16-24
Skup
Međunarodni znanstveni skup Tiskarstvo & dizajn 2022
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.05.2022. - 12.05.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
boja ; emocije čovjeka ; saturacija ; svjetlina
(color ; human emotions ; saturation ; lightness)
Sažetak
Boja ima veliki utjecaj na raspoloženje ljudi. Zbog nekih se osjećamo mirnije, dok nas neke potiču na rad i pobuđuju produktivnost. Također, svatko ima svoju omiljenu boju koja nas podsvjesno privlači više od drugih. Primarni cilj je istražiti povezanost boja sa emocijama te kako pojedine vrste kontrasta doživljava čovjek. Za potrebe ankete izrađen je predložak sa uzorcima boja koji kombiniraju potpuno zasićene boje Ostwaldovog kruga boja. Kombinacije boja povezane su uz određene vrste kontrasta: pozitiv–negativ, svijetlo–tamno, toplo–hladno, komplementarni kontrast te odnos čiste–pastelne boje. Istraživanje potvrđuje postojanje predrasuda na temelju kojih se boje povezuju sa određenim emocijama. To ne znači da postoji generalna povezanost boja i emocija nego je ona uvjetovana ranijim iskustvima, sjećanjima, asocijacijama ili kulturom u kojoj se živi. Rezultati istraživanja također pokazuju da postoji spolna razlika u odabiru boja: muškarci više preferiraju tamnije i zasićenije boje dok žene preferiraju svjetlije i pastelne boje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Grafička tehnologija, Interdisciplinarne tehničke znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
UNIN--UNIN-TEH-22-1-8 - Utjecaj odabranih čimbenika ambalaže na izbor i kupnju prehrambenih proizvoda (Valdec, Dean, UNIN ) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište Sjever, Koprivnica