Pregled bibliografske jedinice broj: 1198468
Sprječavanje neprihvatljivih oblika ponašanja učenika mlađe školske dobi
Sprječavanje neprihvatljivih oblika ponašanja učenika mlađe školske dobi // Knjižica sažetaka 2. Međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju - STOO2 / Velički, Damir ; Dumančić, Mario (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2022. str. 154-155 (poster, recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1198468 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Sprječavanje neprihvatljivih oblika ponašanja
učenika mlađe školske dobi
(Preventing Unaceptable Forms of Behaviorof Younger
School-Age Students)
Autori
Zrilić, Smiljana ; Nikčević-Milković, Anela, Maglić, Iva
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Knjižica sažetaka 2. Međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju - STOO2
/ Velički, Damir ; Dumančić, Mario - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2022, 154-155
ISBN
978-953-8115-98-1
Skup
2. međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju (STOO 2)
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 20.05.2022. - 21.05.2022
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
izvannastavne i izvanškolske aktivnosti ; prevencija neprihvatljivog ponašanja ; socijalno-emocionalne kompetencije učitelja i nastavnika ; učenici mlađe školske dobi
(extracurricular activities ; prevention of unacceptable behavior ; social and emotional competences of teachers and students ; younger school age students)
Sažetak
Djeca su od najranije dobi izložena brojnim rizičnim čimbenicima za razvoj neprihvatljivih oblika ponašanja. Disfunkcionalne obitelji, neadekvatni roditeljski odgojni stilovi, prezaposlenost roditelja s jedne strane te pretjerano konzumiranje računalnih igara i društvenih mreža, izloženost dokolici i neradu kod djece s druge strane predstavljaju rizične čimbenike, što upućuje na nužnost prevencije. Prevencija se vezuje uz obiteljski, ali i širi školski (društveni) kontekst, u kojem posebnu ulogu imaju učitelji. Socijalno-emocionalne kompetencije učitelja u funkciji su preventivnog djelovanja te snažno pridonose sprječavanju nastanka ozbiljnijih problema i poremećaja u ponašanju. Izvannastavne i izvanškolske aktivnosti naročito su važne za socijalno-emocionalni razvoj učenika jer jačaju identitet i zajedništvo, što preventivno utječe na smanjenje pojave problema i poremećaja u ponašanju. Cilj istraživanja bio je utvrditi razlike u neprihvatljivim oblicima ponašanja učenika mlađe školske dobi s obzirom na područja izvannastavnih aktivnosti koje pohađaju i niz socio-demografskih čimbenika. 121 učitelj/ica primarnog obrazovanja procijenili su 136 učenika koji pokazuju neprihvatljiva ponašanja Upitnikom za učitelje (Rogić, 2016), Anketom o izvannastavnim aktivnostima za učitelje (Petković, 2016) i Upitnikom snaga i poteškoća (Goodman, 1997). Nakon provedene analize socio-demografskih obilježja učenika, ustanovljene su statistički značajne razlike u čimbenicima neprihvatljivog ponašanja, emocionalnih poteškoća, problema u odnosima s vršnjacima, hiperaktivnosti i prosocijalnog ponašanja s obzirom na županiju djelovanja škole. Utvrđene su razlike po spolu - učenici pokazuju više problema u ponašanju, a učenice višu hiperaktivnost. Statistički značajne razlike nađene su i za čimbenike strukture obitelji i broja osoba u kućanstvu, odnosno učenici samohranih majki pokazuju više emocionalnih poteškoća, a oni koji žive u višečlanim obiteljima više problema u ponašanju. S druge strane, učenici koji imaju problema u odnosima s vršnjacima manje razvijaju prijateljske odnose u okruženju od učenika koji imaju razvijeno prosocijalno ponašanje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Zadru