Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1198468

Sprječavanje neprihvatljivih oblika ponašanja učenika mlađe školske dobi


Zrilić, Smiljana; Nikčević-Milković, Anela, Maglić, Iva
Sprječavanje neprihvatljivih oblika ponašanja učenika mlađe školske dobi // Knjižica sažetaka 2. Međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju - STOO2 / Velički, Damir ; Dumančić, Mario (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2022. str. 154-155 (poster, recenziran, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1198468 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Sprječavanje neprihvatljivih oblika ponašanja učenika mlađe školske dobi
(Preventing Unaceptable Forms of Behaviorof Younger School-Age Students)

Autori
Zrilić, Smiljana ; Nikčević-Milković, Anela, Maglić, Iva

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Knjižica sažetaka 2. Međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju - STOO2 / Velički, Damir ; Dumančić, Mario - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2022, 154-155

ISBN
978-953-8115-98-1

Skup
2. međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju (STOO 2)

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 20.05.2022. - 21.05.2022

Vrsta sudjelovanja
Poster

Vrsta recenzije
Recenziran

Ključne riječi
izvannastavne i izvanškolske aktivnosti ; prevencija neprihvatljivog ponašanja ; socijalno-emocionalne kompetencije učitelja i nastavnika ; učenici mlađe školske dobi
(extracurricular activities ; prevention of unacceptable behavior ; social and emotional competences of teachers and students ; younger school age students)

Sažetak
Djeca su od najranije dobi izložena brojnim rizičnim čimbenicima za razvoj neprihvatljivih oblika ponašanja. Disfunkcionalne obitelji, neadekvatni roditeljski odgojni stilovi, prezaposlenost roditelja s jedne strane te pretjerano konzumiranje računalnih igara i društvenih mreža, izloženost dokolici i neradu kod djece s druge strane predstavljaju rizične čimbenike, što upućuje na nužnost prevencije. Prevencija se vezuje uz obiteljski, ali i širi školski (društveni) kontekst, u kojem posebnu ulogu imaju učitelji. Socijalno-emocionalne kompetencije učitelja u funkciji su preventivnog djelovanja te snažno pridonose sprječavanju nastanka ozbiljnijih problema i poremećaja u ponašanju. Izvannastavne i izvanškolske aktivnosti naročito su važne za socijalno-emocionalni razvoj učenika jer jačaju identitet i zajedništvo, što preventivno utječe na smanjenje pojave problema i poremećaja u ponašanju. Cilj istraživanja bio je utvrditi razlike u neprihvatljivim oblicima ponašanja učenika mlađe školske dobi s obzirom na područja izvannastavnih aktivnosti koje pohađaju i niz socio-demografskih čimbenika. 121 učitelj/ica primarnog obrazovanja procijenili su 136 učenika koji pokazuju neprihvatljiva ponašanja Upitnikom za učitelje (Rogić, 2016), Anketom o izvannastavnim aktivnostima za učitelje (Petković, 2016) i Upitnikom snaga i poteškoća (Goodman, 1997). Nakon provedene analize socio-demografskih obilježja učenika, ustanovljene su statistički značajne razlike u čimbenicima neprihvatljivog ponašanja, emocionalnih poteškoća, problema u odnosima s vršnjacima, hiperaktivnosti i prosocijalnog ponašanja s obzirom na županiju djelovanja škole. Utvrđene su razlike po spolu - učenici pokazuju više problema u ponašanju, a učenice višu hiperaktivnost. Statistički značajne razlike nađene su i za čimbenike strukture obitelji i broja osoba u kućanstvu, odnosno učenici samohranih majki pokazuju više emocionalnih poteškoća, a oni koji žive u višečlanim obiteljima više problema u ponašanju. S druge strane, učenici koji imaju problema u odnosima s vršnjacima manje razvijaju prijateljske odnose u okruženju od učenika koji imaju razvijeno prosocijalno ponašanje.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Zrilić, Smiljana; Nikčević-Milković, Anela, Maglić, Iva
Sprječavanje neprihvatljivih oblika ponašanja učenika mlađe školske dobi // Knjižica sažetaka 2. Međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju - STOO2 / Velički, Damir ; Dumančić, Mario (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2022. str. 154-155 (poster, recenziran, sažetak, znanstveni)
Zrilić, S. & Nikčević-Milković, Anela, Maglić, Iva (2022) Sprječavanje neprihvatljivih oblika ponašanja učenika mlađe školske dobi. U: Velički, D. & Dumančić, M. (ur.)Knjižica sažetaka 2. Međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju - STOO2.
@article{article, author = {Zrili\'{c}, Smiljana}, year = {2022}, pages = {154-155}, keywords = {izvannastavne i izvan\v{s}kolske aktivnosti, prevencija neprihvatljivog pona\v{s}anja, socijalno-emocionalne kompetencije u\v{c}itelja i nastavnika, u\v{c}enici mla\dje \v{s}kolske dobi}, isbn = {978-953-8115-98-1}, title = {Sprje\v{c}avanje neprihvatljivih oblika pona\v{s}anja u\v{c}enika mla\dje \v{s}kolske dobi}, keyword = {izvannastavne i izvan\v{s}kolske aktivnosti, prevencija neprihvatljivog pona\v{s}anja, socijalno-emocionalne kompetencije u\v{c}itelja i nastavnika, u\v{c}enici mla\dje \v{s}kolske dobi}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Zrili\'{c}, Smiljana}, year = {2022}, pages = {154-155}, keywords = {extracurricular activities, prevention of unacceptable behavior, social and emotional competences of teachers and students, younger school age students}, isbn = {978-953-8115-98-1}, title = {Preventing Unaceptable Forms of Behaviorof Younger School-Age Students}, keyword = {extracurricular activities, prevention of unacceptable behavior, social and emotional competences of teachers and students, younger school age students}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font