Pregled bibliografske jedinice broj: 1197947
Svaka igra, svaka dobiva?: Kognitivno osnaživanje kao višedimenzionalni konstrukt
Svaka igra, svaka dobiva?: Kognitivno osnaživanje kao višedimenzionalni konstrukt // 23. DANI PSIHOLOGIJE U ZADRU / Tucak Junaković, Ivana ; Macuka, Ivana ; Tokić, Andrea (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2022. str. 12-12 (plenarno, međunarodna recenzija, prošireni sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1197947 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Svaka igra, svaka dobiva?: Kognitivno osnaživanje kao višedimenzionalni konstrukt
(Every game wins?: Cognitive empowerment as a multidimensional construct)
Autori
Vranić, Andrea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, prošireni sažetak, znanstveni
Izvornik
23. DANI PSIHOLOGIJE U ZADRU
/ Tucak Junaković, Ivana ; Macuka, Ivana ; Tokić, Andrea - Zadar : Sveučilište u Zadru, 2022, 12-12
Skup
23. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 26.05.2022. - 28.05.2022
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
kognitivno osnaživanje, kognitivno starenje, trening, prediktori
(cognitive empowerment, cognitive ageing, training, predictors)
Sažetak
Kognitivne sposobnosti polog su za uspjeh u gotovo svim domenama života. Brža obrada informacija i učinkovitije dosjećanje, veći opseg (radnog) pamćenja i snažnije odupiranje irelevantnim podražajima, fleksibilnije rješavanje problema i učinkovito asocijativno pamćenje, samo su neki od specifičnijih kognitivnih procesa u podlozi akademskog i profesionalnog uspjeha, ali i uspješnosti u svakodnevnim aktivnostima. Dinamična, informacijama zasićena, svakodnevica postavlja sve snažnije i veće zahtjeve na naše ograničene kognitivne kapacitete. Posljednjih se godina stoga predlažu brojne strategije i intervencije namijenjene osnaživanju mozgovnih funkcija i procesnih kapaciteta. Kognitivno osnaživanje relevantno je za čitav niz korisnika – od djece s ADHD-om ili odraslih u nepovoljnim uvjetima, stručnjaka u zahtjevnim poslovima visoke koncentracije, starijih osoba izloženih normativnom kognitivnom starenju, do osoba s traumatskim ozljedama mozga ili neurodegenerativnim bolestima. Ne čudi da je brain-training industrija jedna je od najbrže rastućih mlađih tržišnih grana. Usprkos tome, (ne)učinkovitost kognitivnih intervencija predmet je dugogodišnji prijepora i argumentacija među istraživačima. Sinteza istraživanja iz različitih znanstvenih područja sugerira kako odgovor na pitanje o učinkovitosti intervencija zahtijeva odmak od monolitnog shvaćanja kognitivnog osnaživanja kao jednodimenzionalnog konstrukta. Prihvatimo li osnaživanje kao višedimenzionalni konstrukt možemo govoriti o razlikama u učinkovitosti ovisno o prirodi intervencije, tj. koristi li biokemijske, fizikalne ili bihevioralne strategije. Također, učinkovitost će ovisiti o ciljanoj kognitivnoj domeni ili procesu koji je predmet osnaživanja, osobinama i individualnim varijablama sudionika, dugotrajnosti intervencije, pa čak i širem socijalnom prihvaćanju ideje mogućeg osnaživanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
--IP-2020-02-6883 - Afektivni kognitivni trening: Neuralni, kognitivni i bihevioralni učinci (ACT) (ACT) (Vranić, Andrea) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Andrea Vranić (autor)