Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1197887

Usporedba promjene prehrambenog znanja i ponašanja adolescenata direktnom edukacijom i korištenjem digitalnih tehnologija


Dorić, Iva
Usporedba promjene prehrambenog znanja i ponašanja adolescenata direktnom edukacijom i korištenjem digitalnih tehnologija, 2021., diplomski rad, diplomski, Prehrambeno-biotehnološki fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 1197887 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Usporedba promjene prehrambenog znanja i ponašanja adolescenata direktnom edukacijom i korištenjem digitalnih tehnologija
(Comparison of changes in nutritional knowledge and behaviour of adolescents by direct education and the use of digital)

Autori
Dorić, Iva

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Prehrambeno-biotehnološki fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
14.07

Godina
2021

Stranica
60

Mentor
Rumbak, Ivana

Neposredni voditelj
Ana Ilić

Ključne riječi
Adolescenti ; Edukacija u nutricionizmu ; Međuobrok ; Društvene mreže
(Adolescents ; Nutrition education ; Snack ; Social media)

Sažetak
Edukacija adolescenata o pravilnoj prehrani važna je za stvaranje pravilnih prehrambenih navika koje će se prenijeti u odraslu dob. Najmanji broj intervencija zabilježen je među adolescentima dobi 15-19 godina. Ciljevi ovoga rada bili su ispitati zainteresiranost osječkih srednjoškolaca za nutricionističku edukaciju te usporediti utjecaj direktnog (u učionici) i digitalnog (putem Facebook-a) oblika edukacije na prehrambeno znanje i ponašanje. Prema DESIGN proceduri edukacije u nutricionizmu sastavljena je edukacijska intervencija „Užina za 5!“, a prehrambeno znanje i ponašanje utvrđeno je upitnikom popunjenim neposredno prije i tjedan dana nakon edukacije. Preko 90 % učenika iskazalo je želju za dodatnim educiranjem o hrani i prehrani. Edukacijska intervencija dovela je do poboljšanja prehrambenog znanja, za 12, 9 % (p<0, 001) nakon direktne i 6, 5 % (p=0, 001) nakon digitalne edukacije. Omjer unosa nutritivno poželjnijih pića nakon edukacije povećao se, ali bez statističke značajnosti u obje skupine (p>0, 05). Omjer unosa nutritivno poželjnije hrane smanjio se, uz statističku značajnost samo nakon direktne edukacije (p=0, 003).

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Nutricionizam



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Prehrambeno-biotehnološki fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Ana Ilić (mentor)

Avatar Url Ivana Rumbak (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Dorić, Iva
Usporedba promjene prehrambenog znanja i ponašanja adolescenata direktnom edukacijom i korištenjem digitalnih tehnologija, 2021., diplomski rad, diplomski, Prehrambeno-biotehnološki fakultet, Zagreb
Dorić, I. (2021) 'Usporedba promjene prehrambenog znanja i ponašanja adolescenata direktnom edukacijom i korištenjem digitalnih tehnologija', diplomski rad, diplomski, Prehrambeno-biotehnološki fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Dori\'{c}, Iva}, year = {2021}, pages = {60}, keywords = {Adolescenti, Edukacija u nutricionizmu, Me\djuobrok, Dru\v{s}tvene mre\v{z}e}, title = {Usporedba promjene prehrambenog znanja i pona\v{s}anja adolescenata direktnom edukacijom i kori\v{s}tenjem digitalnih tehnologija}, keyword = {Adolescenti, Edukacija u nutricionizmu, Me\djuobrok, Dru\v{s}tvene mre\v{z}e}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Dori\'{c}, Iva}, year = {2021}, pages = {60}, keywords = {Adolescents, Nutrition education, Snack, Social media}, title = {Comparison of changes in nutritional knowledge and behaviour of adolescents by direct education and the use of digital}, keyword = {Adolescents, Nutrition education, Snack, Social media}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font