Pregled bibliografske jedinice broj: 1197887
Usporedba promjene prehrambenog znanja i ponašanja adolescenata direktnom edukacijom i korištenjem digitalnih tehnologija
Usporedba promjene prehrambenog znanja i ponašanja adolescenata direktnom edukacijom i korištenjem digitalnih tehnologija, 2021., diplomski rad, diplomski, Prehrambeno-biotehnološki fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1197887 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Usporedba promjene prehrambenog znanja i
ponašanja adolescenata direktnom edukacijom i
korištenjem digitalnih tehnologija
(Comparison of changes in nutritional knowledge and
behaviour of adolescents by direct education and
the use of digital)
Autori
Dorić, Iva
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Prehrambeno-biotehnološki fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
14.07
Godina
2021
Stranica
60
Mentor
Rumbak, Ivana
Neposredni voditelj
Ana Ilić
Ključne riječi
Adolescenti ; Edukacija u nutricionizmu ; Međuobrok ; Društvene mreže
(Adolescents ; Nutrition education ; Snack ; Social media)
Sažetak
Edukacija adolescenata o pravilnoj prehrani važna je za stvaranje pravilnih prehrambenih navika koje će se prenijeti u odraslu dob. Najmanji broj intervencija zabilježen je među adolescentima dobi 15-19 godina. Ciljevi ovoga rada bili su ispitati zainteresiranost osječkih srednjoškolaca za nutricionističku edukaciju te usporediti utjecaj direktnog (u učionici) i digitalnog (putem Facebook-a) oblika edukacije na prehrambeno znanje i ponašanje. Prema DESIGN proceduri edukacije u nutricionizmu sastavljena je edukacijska intervencija „Užina za 5!“, a prehrambeno znanje i ponašanje utvrđeno je upitnikom popunjenim neposredno prije i tjedan dana nakon edukacije. Preko 90 % učenika iskazalo je želju za dodatnim educiranjem o hrani i prehrani. Edukacijska intervencija dovela je do poboljšanja prehrambenog znanja, za 12, 9 % (p<0, 001) nakon direktne i 6, 5 % (p=0, 001) nakon digitalne edukacije. Omjer unosa nutritivno poželjnijih pića nakon edukacije povećao se, ali bez statističke značajnosti u obje skupine (p>0, 05). Omjer unosa nutritivno poželjnije hrane smanjio se, uz statističku značajnost samo nakon direktne edukacije (p=0, 003).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Nutricionizam
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Prehrambeno-biotehnološki fakultet, Zagreb