Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1197358

Što čini učenike otpornima? Pozitivan razvoj mladih i školska klima kao odrednice akademske otpornosti


Roviš, Darko; Vrdoljak, Gabrijela; Šutić, Lucija; Novak, Miranda; Mihić, Josipa; Maglica, Toni; Gačal, Hana
Što čini učenike otpornima? Pozitivan razvoj mladih i školska klima kao odrednice akademske otpornosti // 23rd Psychology Days in Zadar: Book of Abstracts / Tucak Junaković, Ivana ; Macuka, Ivana ; Tokić, Andrea (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2022. str. 126-127 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1197358 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Što čini učenike otpornima? Pozitivan razvoj mladih i školska klima kao odrednice akademske otpornosti
(What makes students resilient? Positive youth development and school climate as determinants of academic buoyancy)

Autori
Roviš, Darko ; Vrdoljak, Gabrijela ; Šutić, Lucija ; Novak, Miranda ; Mihić, Josipa ; Maglica, Toni ; Gačal, Hana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
23rd Psychology Days in Zadar: Book of Abstracts / Tucak Junaković, Ivana ; Macuka, Ivana ; Tokić, Andrea - Zadar : Sveučilište u Zadru, 2022, 126-127

Skup
23. Dani psihologije u Zadru

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 26.05.2022. - 28.05.2022

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
adolescenti ; akademska otpornost ; pozitivan razvoj mladih ; 5C model pozitivnog razvoja ; školska klima
(adolescents ; academic buoyancy ; positive youth development ; 5Cs model of positive youth development ; school climate)

Sažetak
U projektu Testiranje 5C modela pozitivnog razvoja mladih: tradicionalno i digitalno mobilno mjerenje (P.R.O.T.E.C.T.), UIP – 2020 – 02 – 2852 fokus je na 5C modelu pozitivnog razvoja mladih koji opisuje pet indikatora pozitivnog razvoja: kompetencije, samosvijest, karakter, povezanost s drugima i brižnost. Istraživanja pokazuju kako je jedan od ishoda pozitivnog razvoja u adolescenciji i akademska otpornost, definirana kao sposobnost pojedinca da prevlada izazove s kojima se susreće tijekom svog obrazovanja. Dosadašnji nalazi pokazuju kako, osim pozitivnog razvoja, važnu ulogu u razvoju akademske otpornosti igra i školska klima pa je cilj ovog rada ispitati predviđaju li percipirana školska klima i indikatori pozitivnog razvoja mladih opisani 5C modelom akademsku otpornost kod učenika prvih razreda srednje škole. U istraživanje su uključeni učenici trogodišnjih, četverogodišnjih i petogodišnjih strukovnih škole te gimnazija u Osijeku, Rijeci, Splitu, Varaždinu i Zagrebu. Sudionici su tijekom proljeća 2022. ispunjavali online bateriju upitnika koja je, između ostalog, uključivala Hrvatski upitnik školske klime, Kratku verziju upitnika 5C modela te Skalu akademske otpornosti. Preliminarni rezultati hijerarhijske regresijske analize na manjem uzorku od 750 učenika prvih razreda pokazuju kako model koji uključuje spol, vrstu srednje škole, percipiranu školsku klimu i indikatore pozitivnog razvoja objašnjava 41 % varijance u akademskoj otpornosti. Pritom veću otpornost pokazuju mladići, učenici strukovnih škola, učenici koji pozitivnije percipiraju školsku klimu te mladi s izraženijom samosviješću, brižnošću i kompetencijama. Osim što dobiveni rezultati značajno doprinose spoznaji u području pozitivnog razvoja mladih, oni imaju i brojne praktične implikacije za stručnjake u obrazovanju. Nalazi sugeriraju važnost ulaganja u socijalno-emocionalno učenje u školskom kontekstu te rodne perspektive u obrazovanju. Za bolje razumijevanje školskih odnosa i akademskih ishoda u nastavku projekta ispitat će se i potencijalne interakcije te razvojni obrasci indikatora pozitivnog razvoja, školskih odnosa i akademske otpornosti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Interdisciplinarne društvene znanosti



POVEZANOST RADA


Projekti:
HRZZ-UIP - 2020 - 02 - 2852 - Testiranje 5c modela pozitivnog razvoja mladih: tradicionalno i digitalno mobilno mjerenje (P.R.O.T.E.C.T.) (P.R.O.T.E.C.T. UIP – 2020 – 02 – 2852) (Novak, Miranda, HRZZ - Hrvatska zaklada za znanost) ( CroRIS)

Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

psihologija.unizd.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Roviš, Darko; Vrdoljak, Gabrijela; Šutić, Lucija; Novak, Miranda; Mihić, Josipa; Maglica, Toni; Gačal, Hana
Što čini učenike otpornima? Pozitivan razvoj mladih i školska klima kao odrednice akademske otpornosti // 23rd Psychology Days in Zadar: Book of Abstracts / Tucak Junaković, Ivana ; Macuka, Ivana ; Tokić, Andrea (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2022. str. 126-127 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Roviš, D., Vrdoljak, G., Šutić, L., Novak, M., Mihić, J., Maglica, T. & Gačal, H. (2022) Što čini učenike otpornima? Pozitivan razvoj mladih i školska klima kao odrednice akademske otpornosti. U: Tucak Junaković, I., Macuka, I. & Tokić, A. (ur.)23rd Psychology Days in Zadar: Book of Abstracts.
@article{article, author = {Rovi\v{s}, Darko and Vrdoljak, Gabrijela and \v{S}uti\'{c}, Lucija and Novak, Miranda and Mihi\'{c}, Josipa and Maglica, Toni and Ga\v{c}al, Hana}, year = {2022}, pages = {126-127}, keywords = {adolescenti, akademska otpornost, pozitivan razvoj mladih, 5C model pozitivnog razvoja, \v{s}kolska klima}, title = {\v{S}to \v{c}ini u\v{c}enike otpornima? Pozitivan razvoj mladih i \v{s}kolska klima kao odrednice akademske otpornosti}, keyword = {adolescenti, akademska otpornost, pozitivan razvoj mladih, 5C model pozitivnog razvoja, \v{s}kolska klima}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Rovi\v{s}, Darko and Vrdoljak, Gabrijela and \v{S}uti\'{c}, Lucija and Novak, Miranda and Mihi\'{c}, Josipa and Maglica, Toni and Ga\v{c}al, Hana}, year = {2022}, pages = {126-127}, keywords = {adolescents, academic buoyancy, positive youth development, 5Cs model of positive youth development, school climate}, title = {What makes students resilient? Positive youth development and school climate as determinants of academic buoyancy}, keyword = {adolescents, academic buoyancy, positive youth development, 5Cs model of positive youth development, school climate}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font