Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1196835

Motivacija za učenje matematike kod budućih učitelja razredne nastave


Rovan, Daria; Trupčević, Goran; Glasnović Gracin, Dubravka
Motivacija za učenje matematike kod budućih učitelja razredne nastave // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 31 (2022), 1; 113-133 doi:10.5559/di.31.1.06 (recenziran, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1196835 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Motivacija za učenje matematike kod budućih učitelja razredne nastave
(Pre-Service Primary School Teachers' Motivation for Learning Mathematics)

Autori
Rovan, Daria ; Trupčević, Goran ; Glasnović Gracin, Dubravka

Izvornik
Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja (1330-0288) 31 (2022), 1; 113-133

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
obrazovanje učitelja ; učenje matematike ; motivacija ; samoefikasnost ; subjektivna vrijednost
(teacher education ; mathematics education ; motivation ; self-efficacy ; subjecitve value)

Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati motivacijska uvjerenja o matematici kod budućih učitelja razredne nastave u skladu s postavkama teorije očekivanja i vrijednosti. U istraživanju je sudjelovalo 237 studenata prve godine učiteljskoga studija koji su rješavali ispit znanja matematike te ispunili upitnik kako bismo mogli utvrditi u kolikoj su mjeri motivacijska uvjerenja koja studenti formiraju tijekom studija (samoefikasnost i subjektivna vrijednost matematike) povezana s njihovim prethodnim iskustvima s matematikom (vrsta srednjoškolskoga programa, razina usvojenosti matematičkih znanja i vještina, epistemička uvjerenja te ciljevi postignuća koje su imali tijekom srednje škole) te kako su povezana sa spremnosti studenata za ulaganje truda u učenje matematike te matematičkom anksioznosti. Rezultati hijerarhijskih regresijskih analiza upućuju na to da prethodna iskustva s matematikom predstavljaju važne prediktore samoefikasnosti i vrijednosti matematike. Aktualna motivacijska uvjerenja važni su prediktori i uključenosti studenata u učenje matematike, kao i njihove matematičke anksioznosti, pri čemu su i dalje u određenoj mjeri važna i prethodna iskustva studenata s matematikom. Dobiveni rezultati potvrđuju temeljne postavke teorije očekivanja i vrijednosti te upućuju na to da je u inicijalnom obrazovanju učitelja važno podržavati razvoj adaptivnih uvjerenja o matematici.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Rovan, Daria; Trupčević, Goran; Glasnović Gracin, Dubravka
Motivacija za učenje matematike kod budućih učitelja razredne nastave // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 31 (2022), 1; 113-133 doi:10.5559/di.31.1.06 (recenziran, članak, znanstveni)
Rovan, D., Trupčević, G. & Glasnović Gracin, D. (2022) Motivacija za učenje matematike kod budućih učitelja razredne nastave. Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 31 (1), 113-133 doi:10.5559/di.31.1.06.
@article{article, author = {Rovan, Daria and Trup\v{c}evi\'{c}, Goran and Glasnovi\'{c} Gracin, Dubravka}, year = {2022}, pages = {113-133}, DOI = {10.5559/di.31.1.06}, keywords = {obrazovanje u\v{c}itelja, u\v{c}enje matematike, motivacija, samoefikasnost, subjektivna vrijednost}, journal = {Dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja : \v{c}asopis za op\'{c}a dru\v{s}tvena pitanja}, doi = {10.5559/di.31.1.06}, volume = {31}, number = {1}, issn = {1330-0288}, title = {Motivacija za u\v{c}enje matematike kod budu\'{c}ih u\v{c}itelja razredne nastave}, keyword = {obrazovanje u\v{c}itelja, u\v{c}enje matematike, motivacija, samoefikasnost, subjektivna vrijednost} }
@article{article, author = {Rovan, Daria and Trup\v{c}evi\'{c}, Goran and Glasnovi\'{c} Gracin, Dubravka}, year = {2022}, pages = {113-133}, DOI = {10.5559/di.31.1.06}, keywords = {teacher education, mathematics education, motivation, self-efficacy, subjecitve value}, journal = {Dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja : \v{c}asopis za op\'{c}a dru\v{s}tvena pitanja}, doi = {10.5559/di.31.1.06}, volume = {31}, number = {1}, issn = {1330-0288}, title = {Pre-Service Primary School Teachers' Motivation for Learning Mathematics}, keyword = {teacher education, mathematics education, motivation, self-efficacy, subjecitve value} }

Časopis indeksira:


  • Current Contents Connect (CCC)
  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
  • Scopus


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font