Pregled bibliografske jedinice broj: 1196835
Motivacija za učenje matematike kod budućih učitelja razredne nastave
Motivacija za učenje matematike kod budućih učitelja razredne nastave // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 31 (2022), 1; 113-133 doi:10.5559/di.31.1.06 (recenziran, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1196835 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Motivacija za učenje matematike kod budućih učitelja
razredne nastave
(Pre-Service Primary School Teachers' Motivation for
Learning Mathematics)
Autori
Rovan, Daria ; Trupčević, Goran ; Glasnović Gracin, Dubravka
Izvornik
Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja (1330-0288) 31
(2022), 1;
113-133
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
obrazovanje učitelja ; učenje matematike ; motivacija ; samoefikasnost ; subjektivna vrijednost
(teacher education ; mathematics education ; motivation ; self-efficacy ; subjecitve value)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati motivacijska uvjerenja o matematici kod budućih učitelja razredne nastave u skladu s postavkama teorije očekivanja i vrijednosti. U istraživanju je sudjelovalo 237 studenata prve godine učiteljskoga studija koji su rješavali ispit znanja matematike te ispunili upitnik kako bismo mogli utvrditi u kolikoj su mjeri motivacijska uvjerenja koja studenti formiraju tijekom studija (samoefikasnost i subjektivna vrijednost matematike) povezana s njihovim prethodnim iskustvima s matematikom (vrsta srednjoškolskoga programa, razina usvojenosti matematičkih znanja i vještina, epistemička uvjerenja te ciljevi postignuća koje su imali tijekom srednje škole) te kako su povezana sa spremnosti studenata za ulaganje truda u učenje matematike te matematičkom anksioznosti. Rezultati hijerarhijskih regresijskih analiza upućuju na to da prethodna iskustva s matematikom predstavljaju važne prediktore samoefikasnosti i vrijednosti matematike. Aktualna motivacijska uvjerenja važni su prediktori i uključenosti studenata u učenje matematike, kao i njihove matematičke anksioznosti, pri čemu su i dalje u određenoj mjeri važna i prethodna iskustva studenata s matematikom. Dobiveni rezultati potvrđuju temeljne postavke teorije očekivanja i vrijednosti te upućuju na to da je u inicijalnom obrazovanju učitelja važno podržavati razvoj adaptivnih uvjerenja o matematici.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Current Contents Connect (CCC)
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus