Pregled bibliografske jedinice broj: 1196644
Kolektivna učinkovitost učitelja: Kako i zašto je mjeriti?
Kolektivna učinkovitost učitelja: Kako i zašto je mjeriti? // Pogled u učionicu – od tradicije do suvremenosti [A view into the classroom – from tradition to modernity] / Hamer, Jasmina (ur.).
Zagreb: Hrvatska zajednica osnovnih škola, 2023. str. 47-59 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1196644 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kolektivna učinkovitost učitelja: Kako i zašto je
mjeriti?
(Collective teacher efficacy: How and why to measure
it?)
Autori
Vidić, Tomislava
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Pogled u učionicu – od tradicije do suvremenosti [A view into the classroom – from tradition to modernity]
/ Hamer, Jasmina - Zagreb : Hrvatska zajednica osnovnih škola, 2023, 47-59
Skup
Međunarodna konferencija za učitelje razredne nastave, obrazovne stručnjake i znanstvenike u primarnom obrazovanju
Mjesto i datum
Vodice, Hrvatska, 15.05.2022. - 18.05.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
kolektivna učinkovitost učitelja ; osnovna škola ; postignuća učenika ; samoučinkovitost učitelja
(collective teacher efficacy ; primary school ; academic achievement ; teacher self-efficacy)
Sažetak
Dosadašnja istraživanja učinkovitosti učitelja pokazala su snažnu povezanost sa školskim postignućima učenika. Još je prije trideset godina Bandura (1993) prepoznao da napredak učenika u školi nije samo posljedica individualnih karakteristika i napora učenika. Pokazalo se da učenici čiji učitelji međusobno surađuju i koji vjeruju da je školski uspjeh moguć, postižu bolje rezultate. Kolektivna učinkovitost učitelja statistički značajno doprinosi uspjehu učenika, čak više negoli socioekonomski status i ranija školska postignuća. Goddard i sur. (1998) definiraju kolektivnu učinkovitost učitelja kao rezultat dinamičkih, interaktivnih odnosa unutar grupe. Ona predstavlja zajedničke percepcije učitelja o funkcioniranju škole, povezana je s upornošću, ulaganjem truda, zajedničkim ciljevima i napretkom grupe. U ovom se preglednom radu predstavljaju najnovije spoznaje o učinkovitosti i kolektivnoj učinkovitosti učitelja. Prikazane su karakteristike učinkovitih učitelja, mjerni instrumenti za mjerenje samoučinkovitosti i kolektivne učinkovitosti te faktori koji pospješuju razvoj učinkovitosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija