Pregled bibliografske jedinice broj: 1196502
Vizioniranje učitelja o vlastitoj ulozi u poticanju procesa učenja
Vizioniranje učitelja o vlastitoj ulozi u poticanju procesa učenja // Međunarodna znanstvena konferencija DIDAKTIČKI IZAZOVI IV Futures Studies in Education- Knjiga sažetaka / Dubovicki, Snježana ; Huljev, Antonija (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2022. str. 49-50 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1196502 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vizioniranje učitelja o vlastitoj ulozi u poticanju procesa učenja
(Teacher's visions regarding their own role in the promotion of the learning process)
Autori
Brust Nemet, Maja ; Ljubac Mec, Danijela ; Marić, Dušana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Međunarodna znanstvena konferencija DIDAKTIČKI IZAZOVI IV Futures Studies in Education- Knjiga sažetaka
/ Dubovicki, Snježana ; Huljev, Antonija - Osijek : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2022, 49-50
ISBN
978-953-8371-02-8
Skup
International Conference Didactic Challenges 4: Futures Studies in Education
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 26.05.2022. - 27.05.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
kultura škole, učenje, poučavanje, profesionalne kompetencije učitelja, uloga učitelja
(school culture, learning, professional competencies of teachers, the role of a teacher)
Sažetak
Cilj je rada dati teorijski prikaz o važnosti vizioniranja učitelja o vlastitoj ulozi u sukreiranju pozitivne kulture škole i poticajnoga ozračja za učenje. Vizioniranje učitelja o učenju i poučavanju kontinuiran je i cjeloživotan proces refleksije koji omogućava lakše prevladavanje prepreka. Učitelji s vizijom i filozofijom upravljanja razredom imaju svrhu i smjer djelovanja. Tijekom inicijalnoga i cjeloživotnoga profesionalnog razvoja učitelja nužno je osigurati holistički pogled koji uključuje osnaživanje i analiziranje profesionalnih vizija, kao i kontinuirano jačanje pedagoških i socijalnih kompetencija učitelja koje su neophodne za sukreiranje poticajnoga razrednog ozračja. Vizija je učitelja povezana s kulturom škole i vlastitim vrijednostima, a na razinu profesionalnosti, kolegijalnosti i samoodređenja mogu djelovati sami učitelji. Sukreiranjem se pozitivne kulture škole i razreda učenike potiče na pozitivan pristup i stav prema učenju, pri tome učenici kao intrinzično motivirani i aktivni kreatori učenja vide svrhu učenja, a učenje prepoznaju kao trajnu vrijednost. Globalni čimbenici utječu na promjene u poučavanju među različitim generacijama, stoga učitelji trebaju kontinuirano promišljati o viziji poučavanja i učinkovitosti različitih strategija učenja, upravljanja učenjem, emocijama, motivacijom i informacijama, kao i sukreiranjem poticajnoga okruženja za učenje. Implementacijom međupredmetnih tema, posebice Učiti kako učiti i Osobni i socijalni razvoj, u sve nastavne predmete, učitelji će omogućiti cjelovit razvoj djeteta, poticajno okruženje za učenje i pripremiti učenike za uspješno osobno i profesionalno funkcioniranje u svijetu brzih promjena.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Projekti:
FOOZOS--IZIP – AFMI – 202022 - Afirmacija futurologije i futuroloških metoda u istraživanjima budućih učitelja i odgojitelja (Dubovicki, Snježana, FOOZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Maja Brust Nemet (autor)