Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1196136

Kolegijalno opažanje kao alat za usmjeravanje osobnog profesionalnog razvoja


Labak, Irena; Sablić, Marija; Škugor, Alma
Kolegijalno opažanje kao alat za usmjeravanje osobnog profesionalnog razvoja // Pedagoška obzorja, 37 (2022), 1; 80-93 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 1196136 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kolegijalno opažanje kao alat za usmjeravanje osobnog profesionalnog razvoja
(Peer observation of teaching as a tool to guide individual professional development)

Autori
Labak, Irena ; Sablić, Marija ; Škugor, Alma

Izvornik
Pedagoška obzorja (0353-1392) 37 (2022), 1; 80-93

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
nastavni ciklus ; poučavanje ; refleksija ; samoregulirano učenje ; učitelj
(teaching cycle ; teaching ; reflection ; self-regulated learning ; teacher)

Sažetak
Profesionalnim razvojem učitelji unaprjeđuju kvalitetu nastavnog procesa kako bi zadovoljili interese i potrebe učenika kao pojedinca u društvu brzih promjena. Cjeloviti profesionalni razvoj je proces koji podrazumijeva sve aktivnosti koje vode do promjena u znanjima i uvjerenjima učitelja, a koje posljedično vode do promjena u poučavanju i postignućima učenika. Uočavanjem promjena u poučavanju otvaraju se mogućnosti za nove aktivnosti koje pak izazivaju promjene u znanju učitelja i učenika. Cilj rada je raspraviti kolegijalno opažanje kao cjeloviti osobni profesionalni razvoj. U radu je opisano kako kolegijalno opažanje omogućava samoreflksiju kao osnovu u planiranju i usmjeravanju profesionalnog razvoja. U praksi se može upotpuniti vrednovanjem koje je neodvojivo od poučavanja te ga se može promatrati dijelom nastavnog ciklusa. Kolegijalno opažanje dobra je osnova za stvaranje profesionalnih zajednica učenja te pruža podršku učitelju u autonomiji planiranja kako poučavanja tako i osobnog profesionalnog razvoja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
IP-2018-01-8363 - Stručno usavršavanje učitelja u funkciji unapređenja rezultata učenja učenika osnovne škole u prirodoslovnom i matematičkom području (SURFPRIMA) (Bognar, Branko, HRZZ - 2018-01) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek,
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek,
Sveučilište u Osijeku - Odjel za biologiju

Profili:

Avatar Url Irena Labak (autor)

Avatar Url Marija Sablić (autor)

Avatar Url Alma Škugor (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Labak, Irena; Sablić, Marija; Škugor, Alma
Kolegijalno opažanje kao alat za usmjeravanje osobnog profesionalnog razvoja // Pedagoška obzorja, 37 (2022), 1; 80-93 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
Labak, I., Sablić, M. & Škugor, A. (2022) Kolegijalno opažanje kao alat za usmjeravanje osobnog profesionalnog razvoja. Pedagoška obzorja, 37 (1), 80-93.
@article{article, author = {Labak, Irena and Sabli\'{c}, Marija and \v{S}kugor, Alma}, year = {2022}, pages = {80-93}, keywords = {nastavni ciklus, pou\v{c}avanje, refleksija, samoregulirano u\v{c}enje, u\v{c}itelj}, journal = {Pedago\v{s}ka obzorja}, volume = {37}, number = {1}, issn = {0353-1392}, title = {Kolegijalno opa\v{z}anje kao alat za usmjeravanje osobnog profesionalnog razvoja}, keyword = {nastavni ciklus, pou\v{c}avanje, refleksija, samoregulirano u\v{c}enje, u\v{c}itelj} }
@article{article, author = {Labak, Irena and Sabli\'{c}, Marija and \v{S}kugor, Alma}, year = {2022}, pages = {80-93}, keywords = {teaching cycle, teaching, reflection, self-regulated learning, teacher}, journal = {Pedago\v{s}ka obzorja}, volume = {37}, number = {1}, issn = {0353-1392}, title = {Peer observation of teaching as a tool to guide individual professional development}, keyword = {teaching cycle, teaching, reflection, self-regulated learning, teacher} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font