Pregled bibliografske jedinice broj: 1196136
Kolegijalno opažanje kao alat za usmjeravanje osobnog profesionalnog razvoja
Kolegijalno opažanje kao alat za usmjeravanje osobnog profesionalnog razvoja // Pedagoška obzorja, 37 (2022), 1; 80-93 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1196136 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kolegijalno opažanje kao alat za usmjeravanje
osobnog profesionalnog razvoja
(Peer observation of teaching as a tool to guide
individual professional development)
Autori
Labak, Irena ; Sablić, Marija ; Škugor, Alma
Izvornik
Pedagoška obzorja (0353-1392) 37
(2022), 1;
80-93
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
nastavni ciklus ; poučavanje ; refleksija ; samoregulirano učenje ; učitelj
(teaching cycle ; teaching ; reflection ; self-regulated learning ; teacher)
Sažetak
Profesionalnim razvojem učitelji unaprjeđuju kvalitetu nastavnog procesa kako bi zadovoljili interese i potrebe učenika kao pojedinca u društvu brzih promjena. Cjeloviti profesionalni razvoj je proces koji podrazumijeva sve aktivnosti koje vode do promjena u znanjima i uvjerenjima učitelja, a koje posljedično vode do promjena u poučavanju i postignućima učenika. Uočavanjem promjena u poučavanju otvaraju se mogućnosti za nove aktivnosti koje pak izazivaju promjene u znanju učitelja i učenika. Cilj rada je raspraviti kolegijalno opažanje kao cjeloviti osobni profesionalni razvoj. U radu je opisano kako kolegijalno opažanje omogućava samoreflksiju kao osnovu u planiranju i usmjeravanju profesionalnog razvoja. U praksi se može upotpuniti vrednovanjem koje je neodvojivo od poučavanja te ga se može promatrati dijelom nastavnog ciklusa. Kolegijalno opažanje dobra je osnova za stvaranje profesionalnih zajednica učenja te pruža podršku učitelju u autonomiji planiranja kako poučavanja tako i osobnog profesionalnog razvoja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
IP-2018-01-8363 - Stručno usavršavanje učitelja u funkciji unapređenja rezultata učenja učenika osnovne škole u prirodoslovnom i matematičkom području (SURFPRIMA) (Bognar, Branko, HRZZ - 2018-01) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek,
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek,
Sveučilište u Osijeku - Odjel za biologiju