Pregled bibliografske jedinice broj: 1196039
ANALIZA TRENDOVA I PRAKSI U RAZVOJU KREATIVNOG PARTNERSTVA
ANALIZA TRENDOVA I PRAKSI U RAZVOJU KREATIVNOG PARTNERSTVA // GLOBAL CHALLENGES & REGIONAL SPECIFICITIES, Globalisation and regional identity / Pavić, Željko ; Šundalić, Antun ; Zmaić, Krunoslav ; Sudarić, Tihana ; Stefani, Claudiu ; Białous, Maciej ; Janković, Dejan (ur.).
Osijek: Fakultet agrobiotehničkih znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2021. str. 293-311 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1196039 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
ANALIZA TRENDOVA I PRAKSI U RAZVOJU KREATIVNOG
PARTNERSTVA
(ANALYSIS OF TRENDS AND PRACTICES IN THE DEVELOPMENT
OF CREATIVE PARTNERSHIP)
Autori
Šain, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
GLOBAL CHALLENGES & REGIONAL SPECIFICITIES, Globalisation and regional identity
/ Pavić, Željko ; Šundalić, Antun ; Zmaić, Krunoslav ; Sudarić, Tihana ; Stefani, Claudiu ; Białous, Maciej ; Janković, Dejan - Osijek : Fakultet agrobiotehničkih znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2021, 293-311
ISBN
978-953-314-157-2
Skup
7. međunarodni znanstveni skup Globalizacija i regionalni identitet: globalni izazovi i regionalne posebnosti
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 30.10.2020. - 31.10.2020
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
kulturni sektor ; kreativno partnerstvo ; nacionalni poticaji i programi ; poslovni sektor ; Republika Hrvatska
(creative partnership ; business sector ; cultural sector ; national incentives and programs ; Republic of Croatia)
Sažetak
Kreativno partnerstvo odnosi se na povezivanje umjetnika, umjetničkih ili kulturnih institucija sa sektorima koji su tradicionalno nepovezani (poput obrazovanja, poljoprivrede, javnog sektora, poslovnog sektora, menadžmenta itd.), a čiji je cilj prenošenje znanja iz jednog sektora u drugi. U radu se naglasak stavlja na partnerstvo između kulturnog i poslovnog sektora koji se suočavaju s promjenama: s jedne strane, u kulturnom se sektoru očituje smanjenje (javnih) financijskih sredstava te im je neophodna primjena poduzetničkog načina razmišljanja i djelovanja ; dok s druge strane, poslovni sektor mora biti inovativan, drugačiji i izboriti se za svoju poziciju na sve konkurentnijem tržištu. Istraživanja pokazuju da sinergija navedenih sektora ostvaruje obostranu korist, ali i korist za cjelokupnu ekonomiju. Bez obzira na to, nije jednostavno uspostaviti i upravljati kreativnim partnerstvom jer je ono sklopljeno od strane predstavnika različitih osobnosti (vještina, vrijednosti i percepcija) koje su, unatoč navedenom, bitne za postizanje inovativnosti i konkurentnosti. Kako bi se olakšalo ostvarivanje takvih suradnji, države su uspostavile određene poticaje i programe. U radu se analizira koncept kreativnog partnerstva te se obrađuju koristi i promjene koje proizlaze iz tih suradnji. Na temelju sekundarnih izvora podataka, prikazuje se na koji način države pokreću, podržavaju ili utječu na takav oblik suradnji. Cilj je rada identificirati postojeće stanje u Republici Hrvatskoj te na temelju dobivenih rezultata dati preporuku za poboljšanje predmetnog područja. Analizirani rezultati utvrđuju da su trendovi i prakse drugih zemalja u području kreativnog partnerstva potencijal za ostvarivanje i razvoj takve suradnje u Republici Hrvatskoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija