Pregled bibliografske jedinice broj: 1195928
Ostvarivanje promjena u primarnom obrazovanju implementacijom Montessori pedagogije
Ostvarivanje promjena u primarnom obrazovanju implementacijom Montessori pedagogije // Suvremeni pristupi obrazovanju učitelja / Strugar, Vladimir ; Rajić, Višnja (ur.).
Zagreb: Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU) ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2022. str. 196-234
CROSBI ID: 1195928 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ostvarivanje promjena u primarnom obrazovanju
implementacijom Montessori pedagogije
(Achieving changes in primary education by
implementing Montessori pedagogy)
Autori
Sablić, Marija ; Lesandrić, Marija ; Škugor, Alma
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Suvremeni pristupi obrazovanju učitelja
Urednik/ci
Strugar, Vladimir ; Rajić, Višnja
Izdavač
Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU) ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Grad
Zagreb
Godina
2022
Raspon stranica
196-234
ISBN
978-953-347-459-5
Ključne riječi
akcijsko istraživanje, ishodi učenja, Montessori materijali, Montessori pedagogija, primarno obrazovanje, tradicionalna nastava
(action research, learning outcomes, Montessori materials, primary education, traditional school)
Sažetak
Montessori pedagogija specifična je u izboru materijala i metoda za rad i temelji se na učenikovoj samostalnosti i aktivnosti. Osnovni cilj ovog akcijskog istraživanja bio je implementirati Montessori pedagogiju u tradicionalnu nastavu i ostvariti ishode učenja propisane Nacionalnim kurikulumom za osnovnoškolski odgoj i obrazovanje (2017). U radu su prikazani primjeri ishoda učenja i njihova povezanost s Montessori pedagogijom, odnosno mogućnost primjene određenog Montessori materijala u ostvarivanju ishoda učenja kroz nastavne predmete Hrvatski jezik, Matematika te Priroda i društvo. Rezultati su interpretirani u skladu s mogućnostima primjene Montessori pedagogije u redovitu nastavnu praksu u primarnom obrazovanju. Rezultati istraživanja ukazuju na sljedeće prednosti implementacije Montessori pedagogije u tradicionalnu nastavu: veća motiviranost za istraživanjem, propitivanjem, promatranjem i demonstracijom vještina te samostalnim istraživanjem od strane učenika kao i razvijanje samopouzdanja, samostalnosti, odgovornosti te radnih navika i urednosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek,
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek