Pregled bibliografske jedinice broj: 1195578
Utjecaj financijske pismenosti na udio potrošačkih kredita u osobnoj potrošnji građana Republike Hrvatske sa stajališta kreditnog posrednika
Utjecaj financijske pismenosti na udio potrošačkih kredita u osobnoj potrošnji građana Republike Hrvatske sa stajališta kreditnog posrednika, 2021., postdiplomski specijalisticki, Sveučilište Sjever / Odjel za ekonomiju, Varaždin
CROSBI ID: 1195578 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj financijske pismenosti na udio potrošačkih
kredita u osobnoj potrošnji građana Republike
Hrvatske sa stajališta kreditnog posrednika
(The impact of financial literacy on the consumer
credits share in the Croatian citizens personal
consumption - credit intermediary's perspective)
Autori
Boršćak, Andreja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, postdiplomski specijalisticki
Fakultet
Sveučilište Sjever / Odjel za ekonomiju
Mjesto
Varaždin
Datum
08.07
Godina
2021
Stranica
137
Mentor
Rončević, Ante
Ključne riječi
financijska pismenosti ; potrošački krediti ; osobna potrošnja ; kreditni posrednici
(financial literacy ; consumer loans ; personal consumption ; credit intermediaries)
Sažetak
Razvoj društva i tehnologije predstavlja velike izazove danas i u budućnosti. Građani RH 2020. godinu zaključili su sa 136, 2 milijarde kuna kreditnih (bankarskih) obveza, dok se istovremeno u bankarskim institucijama nalazilo 219, 8 milijardi kuna depozita. Istodobno broj ovršenih građana u veljači 2021. bio je 235 tisuća na ukupan broj stanovnika od oko 4 milijuna, koji su dugovali 16, 9 milijardi kuna vjerovnicima, a najveći udio duga – 5, 1 milijarda ili 30 % – odnosio se na dugovanja prema bankarskim institucijama kao ovrhovoditeljima. Navedeni podatci ukazali su na financijsku nestabilnost dijela građana i problem u upravljanju osobnim financijama, što predstavlja teret građanima, bankarskim financijskim institucijama, ostalim vjerovnicima te gospodarstvu i društvu u cjelini. Temeljni je cilj istraživanja analiza potrošačkih kredita u raspoloživom dohotku građana RH i utjecaj financijske pismenosti na udio i strukturu potrošačkih kredita. Jedan je od ciljeva prikazati utječe li digitalna transformacija bankarskog sustava na povećanje potrebe za kreditnim posrednicima. Provedeno je istraživanje na reprezentativnom uzorku od 117 ispitanika, a za potrebe terenskog istraživanja korištene su statističke metode analize podataka obrađene u Microsoft Excelu, alatom za statističku obradu podataka, a rezultati su povezani korelacijskom i regresijskom analizom. U radu su korištene uobičajene znanstvene metode: metoda klasifikacije, metoda deskripcije, metoda kompilacije, metoda analize, metoda sinteze, metoda generalizacije, indukcija i druge koje se koriste u znanstvenoistraživačkom radu Istraživanjem je utvrđeno da na potrošačke kredite građani odvajaju 36, 4 % raspoloživog mjesečnog dohotka. Utvrđeno je da postoji potreba za rješavanjem problema financijskog obrazovanja koje je u radu predstavljeno kroz „Ured za financijsku pismenost“, projekt za sustavno i kontinuirano financijsko obrazovanje građana.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija