Pregled bibliografske jedinice broj: 1194928
Treba li zaključivati ocjene na polugodištu u nižim razredima osnovne škole?
Treba li zaključivati ocjene na polugodištu u nižim razredima osnovne škole? // Promjene u RPOO-u - RPOO kao promjena: odgoj i obrazovanje kao odgovor na novo normalno / Višnjić-Jevtić, Adrijana (ur.).
Zagreb: OMEP Hrvatska, 2022. str. 278-293 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1194928 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Treba li zaključivati ocjene na polugodištu u
nižim razredima
osnovne škole?
(Should semester grades be inferred in the lower
grades of primary school?)
Autori
Kadum, Sandra ; Ružić-Baf, Maja ; Tarlač, Nora
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Promjene u RPOO-u - RPOO kao promjena: odgoj i obrazovanje kao odgovor na novo normalno
/ Višnjić-Jevtić, Adrijana - Zagreb : OMEP Hrvatska, 2022, 278-293
ISBN
978-953-57634-2-0
Skup
Znanstveno-stručni skup Promjene u RPOO-u – RPOO kao promjena: odgoj i obrazovanje kao odgovor na novo normalno
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 11.11.2021. - 12.11.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
roditelji, stres, učenici, učitelji
(teachers, grade, semester, students, school)
Sažetak
Zaključivanje ocjena na polugodištu dugo je bilo prisutno u hrvatskom školstvu. Godine 2012. ukidaju se zaključne ocjene na polugodištu. Ocjene su važan čimbenik u životu pojedinca jer o njima ovisi učenikovo daljnje školovanje, mogućnost upisa u željenu srednju školu ali i mogućnost kasnijeg zaposlenja. Ocjena je povratna informacija učeniku o njegovu radu, stoga je važno koja će ocjena biti dodijeljena učeniku. Zato su učenici pod pritiskom za postizanjem što boljih ocjena koje postaju glavna motivacija za učenje. Razumijevanje i primjena naučenih nastavnih sadržaja stavlja se u drugi plan. U radu su prikazani rezultati istraživanja kojega je cilj bio ispitati stavove učitelja razredne nastave glede ukidanja zaključne ocjene na polugodištu. Primjenom anketnog upitnika istraživanje je provedeno tijekom siječnja 2021. godine na uzorku od 542 učitelja primarnog obrazovanja. Ispitanici su se složli da je ukidanje ocjena bio dobar reformski zahvat jer je od početka školske godine do kraja polugodišta prekratak period da bi se zaključila ocjena i smatraju da dodatno opterećuje i učenika i učitelja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli