Pregled bibliografske jedinice broj: 1194125
Digitalne vještine polaznika programa obrazovanja odraslih u Hrvatskoj
Digitalne vještine polaznika programa obrazovanja odraslih u Hrvatskoj // 25. Dani Ramira i Zorana Bujasa: međunarodni psihologijski znanstveni skup : knjiga sažetaka / Mikac, Una ; Mehulić, Jasminka (ur.).
Zagreb, 2021. str. 97-97 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1194125 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Digitalne vještine polaznika programa obrazovanja
odraslih u Hrvatskoj
(Digital skills of adult education program
participants in Croatia)
Autori
Černja Rajter, Iva ; Pavić, Dario
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
25. Dani Ramira i Zorana Bujasa: međunarodni psihologijski znanstveni skup : knjiga sažetaka
/ Mikac, Una ; Mehulić, Jasminka - Zagreb, 2021, 97-97
Skup
25. Dani Ramira i Zorana Bujasa (DRZB)
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 30.09.2021. - 02.10.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
digitalne vještine, obrazovanje odraslih, samoefikasnost
(digital skills, adult education, self-efficacy)
Sažetak
Digitalne vještine u središtu su razvojnih politika na nacionalnoj i globalnoj razini kao čimbenik ukupne pismenosti i zapošljivosti, te jamac autonomnog sudjelovanja građana u demokratskom procesu. Cilj istraživanja bio je utvrditi razinu digitalnih vještina polaznika programa osposobljavanja i usavršavanja, kao ranjive skupine uglavnom nižeg stupnja obrazovanja i dužeg perioda nezaposlenosti. Ispitali smo koji su sociodemografski, ekonomski i psihološki čimbenici povezani s razinom digitalnih vještina kod istih ispitanika. Istraživanje je provedeno u sklopu projekta „Implementacija EU agende za obrazovanje odraslih 2017-2019“ Ministarstva znanosti i obrazovanja. U istraživanju su sudjelovala 92 polaznika programa obrazovanja odraslih u Hrvatskoj. U svrhu ovog istraživanja razvili smo Test digitalnih vještina koji se izvodi u stvarnom okruženju, a testira vještine korištenja operacijskog sustava, obrade teksta, tabličnih proračuna, izrade prezentacija, korištenja e-pošte i pretraživanja interneta. Sastoji od osamnaest zadataka ekvivalentnih kategorijama Ispod razine 1 i Razina 1 PSTRE kompetencija istraživanja PIAAC. Primjenom testa utvrđena je jasna jednofaktorska struktura testa i visoka pouzdanost. Prikupljeni su i podaci o sociodemografskim karakteristikama, učestalosti korištenja digitalnih tehnologija, posjedovanja digitalnih uređaja i samopercepcije digitalnih vještina. Rezultati su pokazali da je razina digitalnih vještina relativno niska i da čak 11 osoba nije postiglo niti jedan bod na testu. Jedini značajan prediktor razine digitalnih vještina bila je njihova samoprocjena. Rezultati upućuju na važnost samoefikasnosti kao prediktora digitalnih vještina. Isto tako, rezultati upućuju na potrebu implementacije sadržaja o digitalnim vještinama u programe obrazovanja odraslih i razvijanja digitalne samoefikasnosti kod polaznika.
Izvorni jezik
Hrvatski
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb