Pregled bibliografske jedinice broj: 1194114
Stavovi odgajatelja rane i predškolske dobi prema online stručnom usavršavanju
Stavovi odgajatelja rane i predškolske dobi prema online stručnom usavršavanju // Metodički obzori/Methodological horizons, 16 (2021), 2; 47-69 (recenziran, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 1194114 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi odgajatelja rane i predškolske dobi prema
online stručnom usavršavanju
(Early preschool teachers' attitudes towards online
education)
Autori
Celizić, Maja ; Zovko, Anita
Izvornik
Metodički obzori/Methodological horizons (1846-1484) 16
(2021), 2;
47-69
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
informacijsko-digitalna kompetencija, online učenje, online stručna usvršavanja
(computer skills, online learning, online professional development)
Sažetak
Online učenje globalno je rastući trend koji posebno dobiva na važnosti u vrijeme pandemije novog koronavirusa. Pandemija te zarazne bolesti izmijenila je kako životne navike tako i uobičajene modele kad je u pitanju stručno usavršavanje. Alternativa klasičnom obliku učenja/stručnog usavršavanja uživo postalo je online stručno usavršavanje. Osim toga, sve više do izražaja dolazi kako su tradicionalni modeli stručnog usavršavanja u raskoraku s potrebama suvremenog odgoja i obrazovanja te se u središte stavlja online učenje i posljedično tome posjedovanje i razvoj informacijsko-digitalnih kompetencija. Empirijski dio rada prikazuje rezultate istraživanja čija je svrha usporedba stavova odgojno-obrazovnih djelatnika grada Zagreba i odgojno-obrazovnih djelatnika u gradovima Zagrebačke županije prema online stručnom usavršavanju. Online anketno istraživanje provedeno je u 11 odgojno-obrazovnih ustanova rane i predškolske dobi, proporcionalno raspoređenih u gradu Zagrebu i tri grada Zagrebačke županije, ; Samoboru, Svetoj Nedelji i Velikoj Gorici. U istraživanju je sudjelovalo 80 ispitanika od kojih većina pokazuje pozitivan stav prema online stručnom usavršavanju što nas navodi na zaključak da je ono prepoznato kao suvremeni oblik stručnog usavršavanja. Odgajatelji pokazuju fleksibilnost, otvorenost i spremnost na promjenu te prilagodbu zahtjevima suvremenog društva. Kao pozitivne strane online stručnog usavršavanja navodi se fleksibilnost i praktičnost, a negativne se odnose na tehničke poteškoće. S obzirom na prosječnu razinu informatičkih vještina ukazuje se potreba za razvojem IKT kompetencija tijekom formalnog obrazovanja odgajatelja rane i predškolske dobi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Projekti:
NadSve-Sveučilište u Rijeci-uniri-drustv-18-184 - Kritički diskurs didaktičkih modela i kompetencija nastavnika u obrazovanju odraslih (Zovko, Anita, NadSve - UNIRI Sredstva potpore znanstvenim istraživanjima) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Profili:
Anita Zovko
(autor)