Pregled bibliografske jedinice broj: 1191100
Kinetička tipografija uvodnih špica kao sastavnica filmske naracije
Kinetička tipografija uvodnih špica kao sastavnica filmske naracije // Proceedings from the International Conference on Printing, Design and Graphic Communications Blaž Baromić
Senj, Hrvatska, 2017. 17, 1 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1191100 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kinetička tipografija uvodnih špica kao sastavnica filmske naracije
(Kinetic Typography of Opening Scenes as an Integral Part of Cinematic Narrative)
Autori
Novosel, Zvonimir ; Ježić, Trpimir J.
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Proceedings from the International Conference on Printing, Design and Graphic Communications Blaž Baromić
/ - , 2017
Skup
International Conference on Printing, Design and Graphic Communications Blaž Baromić
Mjesto i datum
Senj, Hrvatska, 09.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
kinetička tipografija ; video produkcija ; kinematografija ; animacija
(kinetic typography ; video production ; cinematogrphy ; animation)
Sažetak
Tipografija je umijeće oblikovanja grafičkog prikaza jezičnog sadržaja putem pisma. Pored samog pitanja čitkosti, tipografska teorija se uvelike poziva na važnost likovnog oblikovanja tekstovnog sadržaja u svrhu izražavanja ugođaja, odnosno karaktera prenošene poruke kako bi se stvorio kontekst za njeno tumačenje. U tom se smislu i tipografsko oblikovanje uvodnih špica filmova rabi kao način stvaranja ugođaja potrebnog za razumijevanje i uživljavanje u poruku filma koji ju slijedi kao cjeline. Rad prati razvoj tipografskog oblikovanja uvodnih špica kroz povijest kinematografije potaknut tehnološkim razvojem video produkcijskih alata, ali i kulturnim mijenama koje su potakle pojavu niza novih filmskih žanrova i njima prikladnih novih tipografskih izričaja uvodnih špica. Oslanjajući se na historiografske uvide i suvremenu tipografsku teoriju, rad prikazuje mogućnosti primjene iznesenih saznanja na primjeru osuvremenjivanja dizajna uvodne špice filmskog klasika 'Blade Runner' sa ciljem osvježenja autentičnosti filmskog izričaja u novom kulturnom kontekstu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Grafička tehnologija, Informacijske i komunikacijske znanosti, Znanost o umjetnosti, Filmska umjetnost (filmske, elektroničke i medijske umjetnosti pokretnih slika), Dizajn