Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1190982

Utjecaj strukturirane edukacije o dojenju na promjene namjera, stavova i znanja studenata o dojenju


Čatipović, Marija; Puharić, Zrinka; Žulec, Mirna; Bilić, Marija Magdalena
Utjecaj strukturirane edukacije o dojenju na promjene namjera, stavova i znanja studenata o dojenju // Sestrinski glasnik, 27 (2022), 39-43 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1190982 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Utjecaj strukturirane edukacije o dojenju na promjene namjera, stavova i znanja studenata o dojenju
(The impact of structured breastfeeding education on changes in students’ intentions, attitudes, and knowledge about breastfeeding)

Autori
Čatipović, Marija ; Puharić, Zrinka ; Žulec, Mirna ; Bilić, Marija Magdalena

Izvornik
Sestrinski glasnik (1331-7563) 27 (2022); 39-43

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
The impact of structured breastfeeding education on changes in students’ intentions, attitudes, and knowledge about breastfeeding
(nursing students, breastfeeding, education)

Sažetak
Cilj: Cilj je istraživanja utvrditi učinkovitost ponuđenog programa edukacije o dojenju te korelacije namjera, stavova i znanja ispitanika o dojenju. Metode: Validiranim upitnikom namjera, stavova i znanja o dojenju (BIAKQ, Breastfeeding intentions, attitudes, and knowledge questionnaire) ispitane su namjere, stavovi i znanje studenata druge godine stručnog studija sestrinstva Veleučilišta u Bjelovaru prije i nakon provedene edukacije o dojenju. Značajnost razlika u namjerama, stavovima i znanju ispitanika prije i nakon provedene edukacije analizirana je t-testom i Wilcoxonovim testom, a povezanost Spearmanovim koeficijentom korelacije. Rezultati: Pronađena je statistički značajna pozitivna promjena u stavovima i namjerama te u ukupnim rezultatima na BIAKQ upitniku nakon provedene edukacije. Nije bilo značajnog pozitivnog pomaka u znanju o dojenju koje je kod studenata bilo vrlo dobro i prije provedene edukcije. Korelacija rezultata na ljestvicama namjera i stavova, međusobno i u odnosu na ukupne rezultate ostvarene u upitniku, bila je statistički značajna i jaka. Rezultati potvrđuju da je edukacija o dojenju pozitivno utjecala na emocionalnu i motivacijsku komponentu stavova unatoč tomu što učinak na kognitivnu komponentu nije bio statistički značajan. Zaključak: Provedena edukacija o dojenju za studente je potvrdila svoju učinkovitost u korekciji stavova i namjera ispitanika o dojenju, bez statistički značajnog poboljšanja znanja ispitanika. Potrebna su dodatna istraživanja na uzorcima studenata drugih regija Hrvatske, te u slučaju potvrde učinkovitosti programa edukacije, istu edukaciju treba učiniti dostupnom online svim predavačima i studentima kojima je edukacija o dojenju predmet interesa.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Veleučilište u Bjelovaru

Profili:

Avatar Url Mirna Žulec (autor)

Avatar Url Zrinka Puharić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Čatipović, Marija; Puharić, Zrinka; Žulec, Mirna; Bilić, Marija Magdalena
Utjecaj strukturirane edukacije o dojenju na promjene namjera, stavova i znanja studenata o dojenju // Sestrinski glasnik, 27 (2022), 39-43 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Čatipović, M., Puharić, Z., Žulec, M. & Bilić, M. (2022) Utjecaj strukturirane edukacije o dojenju na promjene namjera, stavova i znanja studenata o dojenju. Sestrinski glasnik, 27, 39-43.
@article{article, author = {\v{C}atipovi\'{c}, Marija and Puhari\'{c}, Zrinka and \v{Z}ulec, Mirna and Bili\'{c}, Marija Magdalena}, year = {2022}, pages = {39-43}, keywords = {The impact of structured breastfeeding education on changes in students’ intentions, attitudes, and knowledge about breastfeeding}, journal = {Sestrinski glasnik}, volume = {27}, issn = {1331-7563}, title = {Utjecaj strukturirane edukacije o dojenju na promjene namjera, stavova i znanja studenata o dojenju}, keyword = {The impact of structured breastfeeding education on changes in students’ intentions, attitudes, and knowledge about breastfeeding} }
@article{article, author = {\v{C}atipovi\'{c}, Marija and Puhari\'{c}, Zrinka and \v{Z}ulec, Mirna and Bili\'{c}, Marija Magdalena}, year = {2022}, pages = {39-43}, keywords = {nursing students, breastfeeding, education}, journal = {Sestrinski glasnik}, volume = {27}, issn = {1331-7563}, title = {The impact of structured breastfeeding education on changes in students’ intentions, attitudes, and knowledge about breastfeeding}, keyword = {nursing students, breastfeeding, education} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font