Pregled bibliografske jedinice broj: 1190982
Utjecaj strukturirane edukacije o dojenju na promjene namjera, stavova i znanja studenata o dojenju
Utjecaj strukturirane edukacije o dojenju na promjene namjera, stavova i znanja studenata o dojenju // Sestrinski glasnik, 27 (2022), 39-43 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1190982 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj strukturirane edukacije o dojenju na
promjene namjera, stavova i znanja studenata o
dojenju
(The impact of structured breastfeeding education
on changes in students’ intentions, attitudes, and
knowledge about breastfeeding)
Autori
Čatipović, Marija ; Puharić, Zrinka ; Žulec, Mirna ; Bilić, Marija Magdalena
Izvornik
Sestrinski glasnik (1331-7563) 27
(2022);
39-43
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
The impact of structured breastfeeding education on changes in students’ intentions, attitudes, and knowledge about breastfeeding
(nursing students, breastfeeding, education)
Sažetak
Cilj: Cilj je istraživanja utvrditi učinkovitost ponuđenog programa edukacije o dojenju te korelacije namjera, stavova i znanja ispitanika o dojenju. Metode: Validiranim upitnikom namjera, stavova i znanja o dojenju (BIAKQ, Breastfeeding intentions, attitudes, and knowledge questionnaire) ispitane su namjere, stavovi i znanje studenata druge godine stručnog studija sestrinstva Veleučilišta u Bjelovaru prije i nakon provedene edukacije o dojenju. Značajnost razlika u namjerama, stavovima i znanju ispitanika prije i nakon provedene edukacije analizirana je t-testom i Wilcoxonovim testom, a povezanost Spearmanovim koeficijentom korelacije. Rezultati: Pronađena je statistički značajna pozitivna promjena u stavovima i namjerama te u ukupnim rezultatima na BIAKQ upitniku nakon provedene edukacije. Nije bilo značajnog pozitivnog pomaka u znanju o dojenju koje je kod studenata bilo vrlo dobro i prije provedene edukcije. Korelacija rezultata na ljestvicama namjera i stavova, međusobno i u odnosu na ukupne rezultate ostvarene u upitniku, bila je statistički značajna i jaka. Rezultati potvrđuju da je edukacija o dojenju pozitivno utjecala na emocionalnu i motivacijsku komponentu stavova unatoč tomu što učinak na kognitivnu komponentu nije bio statistički značajan. Zaključak: Provedena edukacija o dojenju za studente je potvrdila svoju učinkovitost u korekciji stavova i namjera ispitanika o dojenju, bez statistički značajnog poboljšanja znanja ispitanika. Potrebna su dodatna istraživanja na uzorcima studenata drugih regija Hrvatske, te u slučaju potvrde učinkovitosti programa edukacije, istu edukaciju treba učiniti dostupnom online svim predavačima i studentima kojima je edukacija o dojenju predmet interesa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Veleučilište u Bjelovaru