Pregled bibliografske jedinice broj: 1190567
Manipulativna moć masovnih medija i njihov utjecaj na dijete i društvo
Manipulativna moć masovnih medija i njihov utjecaj na dijete i društvo, 2016., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet - Odsjek za učiteljski studij, Zagreb
CROSBI ID: 1190567 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Manipulativna moć masovnih medija i njihov utjecaj
na dijete i društvo
(The manipulative power of mass media and their
impact on the child and society)
Autori
Maksimović, Iva
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet - Odsjek za učiteljski studij
Mjesto
Zagreb
Datum
13.09
Godina
2016
Stranica
70
Mentor
Knezović, Katica
Ključne riječi
manipulacija ; masovni mediji ; medijska moć ; medijski odgoj
(manipulation ; mass media ; media education ; media power)
Sažetak
Čovjek 21. stoljeća neizbježno je čovjek tehnološkog doba u kojem središnje mjesto zauzimaju masovni mediji. Zahvaljujući novinama, knjigama, radiju, televiziji i internetu pojedinac biva informiran veoma brzo. Vodeći mediji ipak ostaju televizija i internet koji prednjače u širenju informacijskih podataka i drugih sadržaja. Osim informativne moći, oni su ujedno izvor raznolike zabave i drugih sadržaja koji okupiraju živote odraslih ljudi kao i djece. Otvorenost medija inovacijama, novim tehnologijama i sadržajima, otvara prostor raznim interesnim skupinama za manipulativno korištenje medijskih sadržaja. Bez obzira na oblik medija, bio on tiskovni ili elektronički, manipulativni sadržaji je najčešće promican putem reklame, oglasa, objave ili kakvog drugog oblika. Cilj je svakog tog oblika pridobiti kupca, potrošača, konzumenta promicanog sadržaja kao sredstva ostvarenja utjecaja i profita proizvođača ili tvorca poruke. Djeca i mladi su društvena skupina najpodložnija medijskoj manipulaciji. Oni su ne samo cilj manipulativne moći medija, nego ih se sofisticiranim metodama iz objekta manipulativne poruke pretvara i u subjekt, tj. nositelja te poruke, prema roditeljima, odraslima i društvu kao takvom. Medijski manipulirana djeca i mladi nameću nove trendove ponašanja u društvu. Stoga ih se putem medijskoga odgoja, provedenog u vlastitom domu na informalnoj razini ili onog formalnog u školama, mora podučiti ispravnom korištenju medijskih sadržaja, o prednostima, ali i opasnostima koje to prate. Medijska informiranost postaje imperativ modernoga društva, a odgoj za medije, kako djece tako i odraslih, neizostavna odgovornost nositelja društvenih institucija i svih na koje su djeca i mladi upućeni u svom rastu i razvitku.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Filozofija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)