Pregled bibliografske jedinice broj: 1189607
Primjena virtualne stvarnosti u grafičkoj tehnologiji i izrada video zapisa koristeći principe 3D grafike
Primjena virtualne stvarnosti u grafičkoj tehnologiji i izrada video zapisa koristeći principe 3D grafike, 2017., diplomski rad, preddiplomski, Zagreb
CROSBI ID: 1189607 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjena virtualne stvarnosti u grafičkoj
tehnologiji i izrada video zapisa koristeći
principe 3D grafike
(Application of virtual reality in graphics
technology and video production using the
principles of 3D graphics)
Autori
Bezić, Tina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Mjesto
Zagreb
Datum
20.09
Godina
2017
Stranica
32
Mentor
Skala, Tibor
Neposredni voditelj
Cviljušac, Vladimir
Ključne riječi
virtualna stvarnost, zaslon za glavu, trodimenzionalna grafika, oblikovanje, teksturiranje, animiranje, 3D zvuk, stereoskopska slika
(virtual reality, head-mounted display, 3D graphics, modelling, texturing, animating, 3D sound, stereoscopic image)
Sažetak
Virtualna stvarnost (engl. Virtual Reality, VR) je skup tehnologija koje korisnika „uranjaju“ u virtualno okruženje. Pritom korisnikova čula osjećaju samo virtualne podražaje proizvedene računalom, a uz to je ostvaren izravan unos korisnikovih pokreta u računalo. Virtualno okruženje predstavlja skup virtualnih predmeta koji se mogu prikazivati. Sadržaj samog okruženja ovisi o primjeni, a budući da u virtualnom okruženju nema fizičkih ograničenja poput gravitacije, sadržaj je u principu ograničen jedino maštom kreatora. [1] U radu je obrađena povijest virtualne stvarnosti i njene primjene danas te najbitniji faktori koji ovu tehnologiju sprječavaju u postanku vodećeg nositelja svih društvenih mreža i najkvalitetnije metode igranja virtualnih igara. Eksperimentalni dio rada obuhvaća izradu virtualne scene, to jest virtualnog modela grada, čiji su postupci objašnjeni i prikazani u programu Cinema 4D. Pomoću primjera opisano je oblikovanje virtualnog predmeta iz jednostavnih geometrijskih tijela te su obrazložene vrste selekcija. Manipulacijom reflektivnosti i refleksije dobiveni su virtualni materijali koji podsjećaju na staklo i aluminij, a materijal kućne fasade postupkom izrade teksture pomoću fotografije (mapiranje). Predstavljen je alat za povezivanje predmeta s krivuljom, način upravljanja brzinom i vremenom gibanja pomoću Bézierove krivulje te postupak animiranja pokreta. Detaljno je predočeno postavljanje zvuka u prostoru pomoću virtualnih zvučnika te snimanje 3D zvuka uz pomoć virtualnog stereo mikrofona. Prikazano je postizanje slike prostora u obliku virtualne stvarnosti skeniranjem refleksije s površine materijala postavljenog na dvije sfere koje predstavljaju ljudski vid te prijenos projekta u Adobe After Effects u svrhu dobivanja stereoskopske slike uz alat Adobe Media Encoder.
Izvorni jezik
Hrvatski