Pregled bibliografske jedinice broj: 1189569
Odnos rječničkog i gramatičkog razvoja u djece s poremećajem iz spektra autizma
Odnos rječničkog i gramatičkog razvoja u djece s poremećajem iz spektra autizma // Izazovi moderne logopedije – perspektiva i iskustva logopeda današnjice / Pavičić Dokoza, Katarina (ur.).
Zagreb: Hrvatsko logopedsko društvo, 2022. str. 105-106 (predavanje, recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1189569 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos rječničkog i gramatičkog razvoja u djece s poremećajem iz spektra autizma
(Relationship between vocabulary and grammatical development in children with autism spectrum disorder)
Autori
Popčević, Klara ; Rosandić Grgić, Monika ; Šimleša, Sanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Izazovi moderne logopedije – perspektiva i iskustva logopeda današnjice
/ Pavičić Dokoza, Katarina - Zagreb : Hrvatsko logopedsko društvo, 2022, 105-106
ISBN
978-953-55555-3-7
Skup
6. kongres hrvatskih logopeda s međunarodnim sudjelovanjem "Izazovi moderne logopedije 2022. - Perspektiva i iskustva logopeda današnjice"
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 01.04.2022. - 03.04.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
poremećaj iz spektra autizma ; rani jezični razvoj ; veličina rječnika ; gramatički razvoj
(autism spectrum disorder ; early language development ; vocabulary size ; grammatical development)
Sažetak
Kada se jezični razvoj odvija urednim putanjama, bilježi se povezanost između rječničkog i gramatičkog razvoja. Dio istraživanja jezičnog razvoja djece sa PSA-om pokazuje kako i djeca sa PSA-om ujednačeno usvajaju jezik na svim sastavnicama. S druge strane, neka istraživanja dokazuju slabiju povezanost veličine rječnika i gramatičke složenosti te slabija postignuća na mjerama sintaktičkog razvoja djece sa PSA-om u odnosu kontrolne skupine izjednačene prema veličini rječnika. Zbog nedosljednosti u rezultatima istraživanja, cilj je ovog rada proučiti odnos rječničkih i gramatičkih sposobnosti u djece sa PSA-om. Analizom jezičnih uzoraka i podataka dobivenih roditeljskim izvješćima odgovorit će se na pitanje je li veličina rječnika djece sa PSA-om povezana s prosječnom duljinom iskaza i gramatičkom složenošću iskaza. Istraživanje će se provesti sa 10 djece sa PSA-om u ranoj fazi jezičnog razvoja te urednog neverbalnog razvoja. Uzorci jezične proizvodnje prikupit će se provedbom protokola polustrukturirane igre djeteta i majke u trajanju od 30 minuta (Adamson, Bakeman, Suma i Robins, 2019). Komunikacijskim razvojnim ljestvicama (Kovačević, Jelaska, Kuvač Kraljević i Cepanec, 2007) prikupit će se podatci o veličini rječnika te gramatičkoj složenosti dječje proizvodnje. Očekuje se kako veličina rječnika djece sa PSA-om neće biti povezana s njihovim gramatičkim razvojem. Dobiveni rezultati pridonijet će objašnjenju ranog jezičnog razvoja djece sa PSA-om u hrvatskom jeziku. Uz to, na temelju podataka izdvojit će se smjernice za logopedsku procjenu i intervenciju usmjerenu na jačanje jezičnih sposobnosti djece sa PSA-om.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Logopedija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb