Pregled bibliografske jedinice broj: 1188791
Crteži u glini slijepe učenice nastali na temelju doživljaja slikarskih djela
Crteži u glini slijepe učenice nastali na temelju doživljaja slikarskih djela // Međunarodna konferencija Kultura različitosti: Podzastupljene i ranjive skupine u muzejskom okruženju / Ćosić, Nevenka (ur.).
Zagreb: Tiflološki muzej, 2021. str. 233-244 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1188791 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Crteži u glini slijepe učenice nastali na temelju
doživljaja slikarskih djela
(Drawings in clay of a blind student created based on
the experience of paintings)
Autori
Pivac, Dunja ; Šušak, Danijela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Međunarodna konferencija Kultura različitosti: Podzastupljene i ranjive skupine u muzejskom okruženju
/ Ćosić, Nevenka - Zagreb : Tiflološki muzej, 2021, 233-244
ISBN
978-953-7287-41-2
Skup
Međunarodna konferencija - Kultura različitosti: Podzastupljene i ranjive skupine u muzejskom okruženju
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 15.10.2020. - 17.10.2020
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
taktilna percepcija, slikarsko djelo, slijepa osoba
(tactile perception, painting, blind person)
Sažetak
U nastavi likovne umjetnosti susreli smo se sa slijepom učenicom. To nas je potaknulo da joj prilagodimo odabrana slikarska djela kako bi ih mogla doživjeti. Osmislili smo edukativni pristup kojim smo ispitanici omogućili doživljaj likovnog djela i likovno izražavanje doživljenoga te analizirali promjene likovnog izraza doživljenog u vremenu. Tijekom našeg pristupa upoznala je pet prilagođenih slika Vincenta van Gogha, izrađenih u tehnici slijepog tiska. Potom je njezin doživljaj bio poticaj za likovno izražavanje u mediju gline. Ispitanica se likovno izrazila nakon prvog i posljednjeg doživljaja odabranih djela, pri čemu je ostvareno deset likovnih interpretacija – crteža u glini. Rezultati dobiveni komparativnom analizom crteža u glini potvrdili su značaj prethodnog iskustva, utemeljenog na poznavanju i prepoznavanju sadržaja prilagođene taktilne slike. Višestruko doživljavanje slikarskog djela utjecalo je na to da je drugi likovni izraz, crtež u glini svakog djela, jasniji i bogatiji od prvog. Osim toga, poboljšala se i tehnička izvedba pojedinih nacrtanih oblika, čak i prikaz vanjskog prostora te proporcija lica. Zamjetna je i velika intrinzična motivacija ispitanice te pozitivan transfer prema likovnom edukatoru, što je zasigurno imalo pozitivan utjecaj na doživljavanje slikarskih djela. Također, rezultati upućuju i na značaj višeosjetilnog doživljaja, učenja i druženja u neformalnom, ali i formalnom okruženju škole ili muzeja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Likovne umjetnosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)