Pregled bibliografske jedinice broj: 1188771
Konkurentna prednost poduzeća na temelju resursne teorije i analiza njene održivosti: Konceptulna rasprava i polazišta za empirijsko istraživanje
Konkurentna prednost poduzeća na temelju resursne teorije i analiza njene održivosti: Konceptulna rasprava i polazišta za empirijsko istraživanje // 6. Interkatedarski skup katedri za menadžment zemalja jugoistočne Evrope naučne konferencije „Savremeni preduzetnički menadžment i organizacija u digitalnoj eri u zemljama u tranziciji : prepreke i mogućnosti“ / Petković, Saša (ur.).
Banja Luka: Ekonomski fakultet Univerziteta u Banjoj Luci, 2016. str. 180-189 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1188771 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Konkurentna prednost poduzeća na temelju resursne teorije i analiza njene održivosti: Konceptulna rasprava i polazišta za empirijsko istraživanje
(COMPETITIVE ADVANTAGE OF A COMPANY BASED ON RESOURCE THEORY
AND ANALYSIS OF ITS SUSTAINABILITY: CONCEPTUAL DISCUSSION AND
STARTING POINTS FOR EMPIRICAL RESEARCH)
Autori
Mihanović, Damir ; Galić, Luka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
6. Interkatedarski skup katedri za menadžment zemalja jugoistočne Evrope naučne konferencije „Savremeni preduzetnički menadžment i organizacija u digitalnoj eri u zemljama u tranziciji : prepreke i mogućnosti“
/ Petković, Saša - Banja Luka : Ekonomski fakultet Univerziteta u Banjoj Luci, 2016, 180-189
ISBN
978-99938-46-69-7
Skup
6. Interkatedarski skup katedri za menadžment zemalja jugoistočne Evrope naučne konferencije „Savremeni preduzetnički menadžment i organizacija u digitalnoj eri u zemljama u tranziciji : prepreke i mogućnosti“
Mjesto i datum
Banja Luka, Bosna i Hercegovina, 07.10.2016. - 08.10.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
konkurentska prednost, resursna teorija, strateški menadžment
(competitive advantage, resource theory, strategic management)
Sažetak
U ovom se radu raspravlja o suvremenim trendovima resursne teorije u strateškom menadžmentu, pri čemu, osim pregleda klasičnih teorijskih radova iz područja strateških resursa i sposobnosti, uzima u obzir i komparativni pristup strukturalisticke te resursne paradigme. Autori dodatno raspravljaju i o problematici održivosti jednom stečene konkurentske prednosti poduzeća. Rad pruža pregled konceptualnih odrednica navedenih trendova u kontekstu teorije strateškog menadžmenta i identificira relevantna polazišta za empirijsko istraživanje. U razmatranju problematike konkurentske prednosti modeli koji se oslanjaju na tradiciju industrijske organizacije naglašavaju internu sposobnost organizacije u ostvarivanju povoljnog tržišnog položaja. Resursna teorija konkurentske prednosti ispituje pitanje dostupnosti strateški vrijednih resursa preko kojih se zatim ostvaruje konkurentska prednost. S gledišta resursne teorije konkurentske prednosti definiranje resursa predstavlja tek početni korak. Naime, s aspekta postizanja konkurentske prednosti na temelju resursa vrlo je značajno spomenuti kako se pod resursima podrazumijevaju fiksni proizvodni faktori specifični za pojedino poduzeće, a ne varijabilni faktori koji su lako nabavljivi na tržištu (standardizirane sirovine, nestručna radna snaga itd.). Permanentno individualno i kolektivno učenje postaje sine qua non jačanja i razvijanja inovativnih jakih strana poduzeća i izbjegavanja i/ili neutraliziranja opasnosti uz korištenje postojećih, ali i izgradnju inovativnih šansi u vanjskom okruženju. Razvitak osobnog i kolektivnog znanja omogućava i usmjerava novu, od jučerašnjih upravljačkih okvira prošlosti oslobođenu, postupnu razvojnu transformaciju oskudnih materijalnih, vidljivih resursa u buduće konkurentske prednosti. Izvor razvitka pojedine vrste konkurentskih prednosti sadržan je u budućnosti pozicioniranom strategijskom naumu, a ne kao u strukturalističkom pristupu, posebice u školi pozicioniranosti preskriptivnog pristupa, u svojstvima i razvojnim tendencijama sadašnjeg strategijskog položaja te njegovih unutarnjih i vanjskih uvjetovanosti. Poduzeće će ostvariti konkurentsku prednost ako svoje resurse angažira u dobro oblikovanoj i provedenoj strategiji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija