Pregled bibliografske jedinice broj: 1188608
Pedagoška ljubav u doba pandemije
Pedagoška ljubav u doba pandemije // Obrazovanje u osnovnoj školi u vreme pandemije / Beljanski, Mila ; Cvijetić Vukčević, Marija ; Đorđić, Dejan (ur.).
Sombor: Univerzitet u Novom Sadu, Pedagoški fakultet u Somboru, 2022. str. 114-123 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1188608 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pedagoška ljubav u doba pandemije
(Pedagogical Love in the Time of Pandemic)
Autori
Varga, Rahaela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Obrazovanje u osnovnoj školi u vreme pandemije
/ Beljanski, Mila ; Cvijetić Vukčević, Marija ; Đorđić, Dejan - Sombor : Univerzitet u Novom Sadu, Pedagoški fakultet u Somboru, 2022, 114-123
ISBN
978-86-6095-103-0
Skup
Naučni skup sa međunarodnim učešćem "Obrazovanje u osnovnoj skoli u vreme pandemije"
Mjesto i datum
Sombor, Srbija, 06.11.2021
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Hrvatska, iznenadna nastava na daljinu, pedagoška ljubav, pedagoški odnos, učitelj
(Croatia, emergency remote teaching, pedagogical love, pedagogical relationship, teacher)
Sažetak
Pedagoška ljubav određuje se kao posebna vrste ljubavi koju učitelj iskazuje učenicima u odgojno- obrazovnom procesu, a karakteriziraju je jednosmjernost, bezuvjetnost i proporcionalnost, i kao takva predstavlja temelj djelovanja učitelja u nastavi. Radom se istražuje kako se pedagoška ljubav uklapa u posebne oblike nastave organizirane u vrijeme pandemije i s kojim su izazovima učitelji suočeni. U tu svrhu analizirane su tri faze organizacije nastave tijekom tri školske godine u Republici Hrvatskoj u doba pandemije. Najizazovnije je razdoblje bilo tijekom potpunog zatvaranja škola uz isključivo održavanje nastave na daljinu. Tri su dominantna faktora utjecala na otežavanje iskazivanja pedagoške ljubavi u tom razdoblju: ukidanje neposredne interakcije između učitelja i učenika zbog isključivog korištenja različitih medija i roditelja učenika mlađe školske dobi ; strah kao dominantna emocija u socijalnoj izolaciji koja je otežavala učenje, kako učenika, tako i učitelja ; neizgrađenost pedagoškog odnosa između učitelja i učenika (mlađe školske dobi). U takvim se okolnostima upravo pokazala povećana potreba za pedagoškom ljubavi, jer je zbog navedenih izazova do izražaja došlo njezino svojstvo proporcionalnosti, što se očitovalo kroz povećane napore učitelja kako bi doprli do učenika i inspirirali ih na učenje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
--UP.03.1.1.03.0056 - Kompetencijski standardi nastavnika, pedagoga i mentora (Vican, Dijana) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Rahaela Varga
(autor)