Pregled bibliografske jedinice broj: 1188353
Humorističan prikaz školskog sustava u vrijeme pandemije koronavirusa na primjeru vizualno-verbalnih internetskih žanrova
Humorističan prikaz školskog sustava u vrijeme pandemije koronavirusa na primjeru vizualno-verbalnih internetskih žanrova // COVID-19 u humanističkoj perspektivi / Katarinčić, Ivana ; Marković, Jelena ; Prica, Ines ; Vukušić, Ana-Marija (ur.).
Zagreb: Institut za etnologiju i folklOris tiku (IEF), 2022. str. 367-393
CROSBI ID: 1188353 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Humorističan prikaz školskog sustava u vrijeme
pandemije koronavirusa na primjeru vizualno-verbalnih
internetskih žanrova
(Humorous presentation of the school system during the
Coronavirus pandemic on the example of visual-verbal
Internet genres)
Autori
Predojević, Željko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
COVID-19 u humanističkoj perspektivi
Urednik/ci
Katarinčić, Ivana ; Marković, Jelena ; Prica, Ines ; Vukušić, Ana-Marija
Izdavač
Institut za etnologiju i folklOris tiku (IEF)
Grad
Zagreb
Godina
2022
Raspon stranica
367-393
ISBN
978-953-8089-72-5
Ključne riječi
humor o aktualnostima ; vic ; digitalni folklor ; image macro ; viralna fotografija ; COVID-19 ; koronavirus ; politički humor ; društvene mreže ; školski sustav
(topical humor ; netlore ; topical jokes ; image macros ; viral photos ; COVID-19 ; coronavirus ; political humor ; social networks ; school system)
Sažetak
U radu se analizira humorističan prikaz školskog sustava u vrijeme pandemije koronavirusa na primjeru vizualno-verbalnih internetskih žanrova (image macro memi i viralne fotografije) u kontekstu humora o aktualnostima (engl. topical humor), tj. u suodnosu sa žanrom vica o aktualnostima (engl. topical jokes). Nudi se njihova tematsko- motivska tipologija u tri skupine motivirana najčešćim prikazima koronavirusa u školskom sustavu. Riječ je o 1) provođenju epidemioloških mjera za suzbijanje širenja koronavirusa u školama, 2) organizaciji nastavnog procesa u vrijeme pandemije te 3) reakcijama nastavnog osoblja na upute i izjave čelnika u školskom sustavu vezane uz organizaciju nastave u vrijeme pandemije. Ukazuje se na povezanost analiziranih primjera s vijestima u medijima i na satiričan prikaz čelnika u školstvu. U drugom se dijelu rada pokušava prikazati na koji se način postiže humorni učinak u vizualno- verbalnim internetskim žanrovima. Istraživanje je usmjereno na primjere objavljene na profilima društvenih mreža dviju aktivnih mrežnih stranica u sustavu obrazovanja – Nastavnici.org i Srednja.hr. Analizirani su primjeri objavljeni od početka pandemije koronavirusa u ožujku 2020. godine do kraja rujna iste godine.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija, Etnologija i antropologija
Napomena
Tekst je prvotno objavljen u časopisu Narodna
umjetnost 58/1: 107–128 (2021)