Pregled bibliografske jedinice broj: 1187799
(Ne)Pjevanje za vrijeme pandemije bolesti COVID-19 – mišljenja i emocionalni doživljaj učenika od 5. do 8. razreda osnovnih škola u Republici Hrvatskoj
(Ne)Pjevanje za vrijeme pandemije bolesti COVID-19 – mišljenja i emocionalni doživljaj učenika od 5. do 8. razreda osnovnih škola u Republici Hrvatskoj // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 70 (2021), 2; 245-291 doi:10.38003/sv.70.2.11 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1187799 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
(Ne)Pjevanje za vrijeme pandemije bolesti COVID-19 – mišljenja i emocionalni doživljaj učenika od 5. do 8. razreda osnovnih škola u Republici Hrvatskoj
((Non) Singing During The COVID-19 Pandemic - Opinions and Emotional Experience of Students From 5th to 8th Grade of Primary Schools in The Republic of Croatia)
Autori
Jurkić Sviben, Tamara ; Jambrošić, Nikola Sebastian
Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 70
(2021), 2;
245-291
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
COVID-19 ; nastava na daljinu ; osobno zadovoljstvo ; pjevanje ; skupno muziciranje
(COVID-19 ; remote learning ; personal satisfaction ; group music making ; singing)
Sažetak
Pjevanje je važan čimbenik u nastavi Glazbene kulture te, uz obvezne sadržaje, aktivnost koja se najviše provodi. Znanstvena literatura potvrđuje da pjevanje u većoj mjeri kod učenika izaziva pozitivne emocionalne reakcije. Proglašenjem pandemije bolesti COVID-19 u ožujku 2020. godine gotovo sve pjevačke aktivnosti bile su na dulje vrijeme obustavljene. Cilj istraživanja bio je uočiti postoji li razlika u percepciji nezadovoljstva obustavom pjevanja ovisno o tome jesu li se učenici prije pandemije aktivno i intenzivnije bavili pjevanjem u odnosu na one koji tu aktivnost nisu imali ili su je imali u minimalnoj mjeri. Prvi problem bio je istražiti postoji li razlika u osobnom nezadovoljstvu (sreći) i percepciji nezadovoljstva obustavom pjevanja ovisno o tome jesu li se učenici aktivno bavili pjevanjem prije pandemije ili nisu te jesu li tijekom pandemije nastavili s pjevanjem u virtualnom okruženju („online“) ili su sasvim prekinuli s aktivnim pjevanjem. Potvrđene su hipoteze da učenici koji su članovi zbora i/ili ansambala osjećaju intenzivniji nedostatak i osobno nezadovoljstvo obustavom glazbenih aktivnosti tijekom pandemije nego oni koji su se aktivno bavili pjevanjem samo na satu Glazbene kulture te da su učenici koji su se tijekom pandemije bavili muziciranjem u virtualnom okruženju („online“) zadovoljniji i pokazuju pozitivnije emocije u odnosu na one koji su se prestali baviti glazbom. Drugi problem bio je istražiti postoji li razlika u percepciji pjevanja uživo i pjevanja u virtualnom okruženju („online“). Potvrđeno je da učenici koji su iskusili i pjevanje uživo i pjevanje u virtualnom okruženju („online“) smatraju da pjevanje uživo ima veći učinak od pjevanja u virtualnom okruženju („online“). Rezultati potvrđuju da pjevanje utječe pozitivno na pjevača te da ograničavanje pjevanja intenzivira osobno nezadovoljstvo.
Izvorni jezik
Hrvatski, engleski
Znanstvena područja
Pedagogija, Interdisciplinarne humanističke znanosti, Glazbena umjetnost, Kroatologija
Poveznice na cjeloviti tekst rada:
Pristup cjelovitom tekstu rada doi skolskivjesnik.ffst.hr hrcak.srce.hr hrcak.srce.hrCitiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- LISA: Library and Information Science Abstracts
- LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
- MLA - Modern Language Abstracts