Pregled bibliografske jedinice broj: 1187266
Povezanost interkulturalne osjetljivosti i preferencija glazbi svijeta
Povezanost interkulturalne osjetljivosti i preferencija glazbi svijeta // Inovativne metode poučavanja u umjetničkom području / Radočaj-Jerković, Antoaneta ; Milinović, Majda (ur.).
Osijek: Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2022. str. 73-87 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1187266 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost interkulturalne osjetljivosti i
preferencija glazbi svijeta
(The relationship between intercultural sensitivity
and world music preferences)
Autori
Dobrota, Snježana ; Bašić, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Inovativne metode poučavanja u umjetničkom području
/ Radočaj-Jerković, Antoaneta ; Milinović, Majda - Osijek : Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2022, 73-87
ISBN
978-953-8181-43-6
Skup
3. međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti: Inovativne metode poučavanja u umjetničkom području = 3rd International Scientific and Artistic Symposium on Pedagogy in the Arts: Innovative Methods of Teaching in Arts
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska; online, 23.10.2020. - 24.10.2020
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
interkulturalna osjetljivost, glazbene preferencije, glazbe svijeta, nastava glazbe.
(intercultural sensitivity, music preferences, world music, music lessons)
Sažetak
U radu je istražen utjecaj dobi i stupnja obrazovanja sudionika na razinu interkulturalne osjetljivosti i preferencije glazbi svijeta te povezanost između interkulturalne osjetljivosti i preferencija glazbi svijeta. U okviru istraživanja primijenjen je upitnik općih podataka, Skala interkulturalne osjetljivosti (Intercultural Sensitivity Scale, Chen i Starosta, 1996 ; 2000) te skala procjene za ispitivanje preferencija glazbenih ulomaka na uzorku od 124 sudionika, učenika 4. razreda gimnazije i studenata 4. i 5. godine Odsjeka za učiteljski studij Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Splitu. Rezultati ne potvrđuju utjecaj dobi i stupnja obrazovanja na razinu interkulturalne osjetljivosti sudionika, ali potvrđuju utjecaj navedenih varijabli na preferencije glazbi svijeta. Djelomično je potvrđena povezanost između razine interkulturalne osjetljivosti i preferencija glazbi svijeta. Dobiveni rezultati imaju značajne implikacije za glazbeno-pedagošku teoriju i praksu, u smislu uključivanja glazbi svijeta u nastavu glazbe i povećanja interkulturalne osjetljivosti i tolerancije učenika prema glazbi i pripadnicima drugih kultura.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija