Pregled bibliografske jedinice broj: 1186619
Aktivnosti društveno odgovornog marketinga u malim i srednjim poduzećima
Aktivnosti društveno odgovornog marketinga u malim i srednjim poduzećima, 2016., postdiplomski specijalisticki, Zagreb
CROSBI ID: 1186619 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Aktivnosti društveno odgovornog marketinga u malim i
srednjim poduzećima
(Socially responsible marketing activities in SMEs)
Autori
Bradica, Hrvoje
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, postdiplomski specijalisticki
Mjesto
Zagreb
Datum
18.11
Godina
2016
Stranica
XX
Mentor
Brečić, Ružica
Ključne riječi
društveno odgovoran marketing ; mala i srednja poduzeća ; Hrvatska
(sociallly responsible marketing ; SMEs ; Croatia)
Sažetak
Cilj ovog rada je utvrditi dimenzije i stupanj razvoja društveno odgovornog marketinga malih i srednjih poduzeća (MSP-a), te analizirati analizirati čimbenike koji utječu na primjenu takvog ponašanja. Naime, MSP-a po svojoj naravi nisu samo umanjena verzija velikih poduzeća, a njihov ekonomski, društveni i ekološki utjecaj na svijet se svakim danom sve više naglašava. Prema tome, potrebno je obratiti pozornost na specifičnosti društveno odgovornog poslovanja i održivog marketinga malih i srednjih poduzeća. Kako bi se ostvario cilj rada, provedeno je 16 dubinskih intervjua s vlasnicima/menadžerima MSP-a iz različitih djelatnosti. Rezultati pokazuju kako su ispitanici upoznati s pojmom društveno odgovornog marketinga, ali kako je primjena u većini poduzeća još u začecima. Društveno odgovorne marketinške aktivnosti u najvećoj mjeri su usmjerene prema potrošačima, zaposlenicima i lokalnoj zajednici, dok se sekundarne interesno- utjecajne skupine spominju tek od strane nekoliko ispitanih MSP-a. Poduzeća se međusobno razlikuju prema stupnju razvoja društveno odgovornog marketinga: (a) minimalno odgovaraju principima društveno odgovornog marketinga ; b) imaju poseban tim zadužen za smišljanje i provedbu aktivnosti te c) svoje djelovanje utemeljila na principima održivosti i slijede ih u svakoj svojoj odluci i akciji. Kao najvažniji čimbenici za primjernu društveno odgovornog marketinga u MSP-a su: vizija vlasnika/menadžera MSP-a ; veličina poduzeća te djelatnost. Ovim radom su se istaknuli pozitivni primjeri i posljedice društveno odgovornog marketinga u MSP-a. Svjesni izazova koje donosi područje društveno odgovornog marketinga, mala i srednja poduzeća mogu na temelju toga stvoriti konkurentsku prednost i poboljšati svoj imidž. Daljnjom senzibilizacijom javnosti i razvijanjem svijesti potrošača po ovom pitanju, društveno odgovoran marketing bi trebao postati dio poslovne filozofije većine MSP-a koja posluju u konkurentnom i dinamičnom tržišnom okružju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija