Pregled bibliografske jedinice broj: 1186366
Profesionalizacija nastavničke struke i aspekti profesionalnog razvoja nastavnika
Profesionalizacija nastavničke struke i aspekti profesionalnog razvoja nastavnika // Ogledi o nastavničkoj profesiji / Luketić, Daliborka (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2022. str. 45-68
CROSBI ID: 1186366 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Profesionalizacija nastavničke struke i aspekti
profesionalnog razvoja nastavnika
(The Professionalization of Teaching Profession and
Aspects of the Professional Development of Teachers)
Autori
Batarelo Kokić, Ivana ; Blažević, Ines
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Ogledi o nastavničkoj profesiji
Urednik/ci
Luketić, Daliborka
Izdavač
Sveučilište u Zadru
Grad
Zadar
Godina
2022
Raspon stranica
45-68
ISBN
978-953-331-356-6
Ključne riječi
profesionalizacija : nastavnička struka ; stavovi nastavnika
(professionalization ; teaching profession ; teacher attitudes)
Sažetak
Ovaj se rad temelji se na prikazu relevantnih teorijskih postavki, analizi recentnih istraživanja o profesionalizaciji nastavničke struke, profesionalnom učenju i odabranim postavkama odnosa prema profesiji te podataka iz provedenog empirijskog istraživanja samoprocjene nastavnika o odnosu prema profesiji na nacionalnom uzorku nastavnika osnovnih i srednjih škola u Republici Hrvatskoj. Profesionalizacijom nastavničke struke i prepoznavanjem uloge nastavnika u oblikovanju i provedbi obrazovnih promjena, a s ciljem značajnih poboljšanja učeničkih postignuća, obrazovanje i profesionalno usavršavanje nastavnika postaju središnja tema obrazovnih politika. Teorijsko utemeljenje empirijskih podatka vezuje se uz definicije pojmova i pojmovnih okvira profesionalizma, profesionalizacije, odnosa prema profesiji i profesionalne autonomije. Recentna istraživanja profesionalizacije nastavničke struke i profesionalnog učenja nagovještavaju ključne aspekte profesionalnog razvoja nastavnika u kontekstu suvremenih reformskih kretanja, koji su zbog toga u središtu upitnika samoprocjene odnosa prema profesiji osmišljenog za potrebe ovog istraživanja. Utvrđene razine usmjerenosti nastavnika na pojedine aspekte odnosa prema profesiji prikazane su i pojašnjenje u kontekstu ranije provedenih domaćih i međunarodnih istraživanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
--UP.03.1.1.03.0056 - Kompetencijski standardi nastavnika, pedagoga i mentora (Vican, Dijana) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu