Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1186231

Radna uključenost (angažiranost) nastavnika u Republici Hrvatskoj


Jukić, Renata
Radna uključenost (angažiranost) nastavnika u Republici Hrvatskoj // Ogledi o nastavničkoj profesiji / Luketić, Daliborka (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2022. str. 111-134


CROSBI ID: 1186231 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Radna uključenost (angažiranost) nastavnika u Republici Hrvatskoj
(Work engagement of teachers in the Republic of Croatia)

Autori
Jukić, Renata

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Ogledi o nastavničkoj profesiji

Urednik/ci
Luketić, Daliborka

Izdavač
Sveučilište u Zadru

Grad
Zadar

Godina
2022

Raspon stranica
111-134

ISBN
978-953-331-356-6

Ključne riječi
radna uključenost, subjektivna dobrobit, nastavnici
(work engagement, well being, teachers)

Sažetak
Pred suvremenog su nastavnika postavljeni mnogobrojni izazovi (povećanje programskog opterećenja, učestale kurikulumske promjene i reforme, praćenje brzog razvoja informatičkih i komunikacijskih tehnologija, manjak autonomije u nastavnom radu, neadekvatne plaće, opadanje profesionalnog statusa nastavnika u društvu, vanjske evaluacije…). Nastavnici u RH (Kardum i sur., 2007), nisu zadovoljni svojim statusom, vlastitu profesiju vide kao iznimno zahtjevnu i važnu, ali i podcijenjenu u današnjem društvu (Burić i sur., 2017) što doprinosi smanjenju zadovoljstva poslom, predanosti i radne uključenosti. Koncept radne uključenosti predstavlja višedimenzionalni konstrukt koji se može definirati kao "pozitivno, ispunjavajuće stanje misli povezano s poslom, a karakteriziraju ga energičnost, predanost i zanesenost" (Schaufeli i sur., 2002, 74). Kreatori obrazovnih politika sve više istražuju radnu uključenost nastavnika jer se pokazalo da ista djeluje na njihovu učinkovitost koja je povezana s višim postignućima učenika, nastavnici više doprinose aktivnostima školskog kurikuluma i preuzimaju dodatne dužnosti izvan nastave, a viša razina radne uključenosti nastavnika obrnuto je povezana sa izgaranjem na poslu i s tim povezanim zdravstvenim problemima i iscrpljenošću nastavnika (Klassen i sur., 2012). Cilj istraživanja bio je ispitati radnu uključenost nastavnika koji su sudjelovali u studiji znanstveno-istraživačkog projekta „Kompetencijski standardi nastavnika, pedagoga i mentora“. Uzorak je obuhvatio 1140 nastavnika zaposlenih u osnovnim i srednjim školama u različitim regijama RH. U svrhu mjerenja radne uključenosti nastavnika (unutar opsežnijeg upitnika) korištena je Utrecht-skala angažiranosti (Utrecht work engagement scale – UWES ; Schaufeli i Bakker, 2004 ; prijevod: Burić i sur., 2017) koja mjeri tri pretpostavljene komponente radne uključenosti (energičnost, predanost i zanesenost). Pozivajući se na teorijsku sredinu ljestvice odgovora, kod ispitanih nastavnika možemo primijetiti relativno visoke vrijednosti radne uključenosti, što nam govori o tendenciji sudionika da na poslu budu visoko radno angažirani. U ovom istraživanju radne uključenosti nije se pokazala značajna razlika između nastavnica i nastavnika dok su dob i duljina radnoga staža pozitivno povezane s radnom uključenosti nastavnika (iako su razlike male tako da su potrebna daljnja istraživanja u ovom području). Nastavnici u prikazanom istraživanju nisu iskazali gotovo nikakvu razliku u vrijednosti radne uključenosti (niti u jednoj subskali) u odnosu na vrstu škole (osnovna, srednja škola), niti u odnosu na regiju u kojoj se škola nalazi.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
--UP.03.1.1.03.0056 - Kompetencijski standardi nastavnika, pedagoga i mentora (Vican, Dijana) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Renata Jukić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Jukić, Renata
Radna uključenost (angažiranost) nastavnika u Republici Hrvatskoj // Ogledi o nastavničkoj profesiji / Luketić, Daliborka (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2022. str. 111-134
Jukić, R. (2022) Radna uključenost (angažiranost) nastavnika u Republici Hrvatskoj. U: Luketić, D. (ur.) Ogledi o nastavničkoj profesiji. Zadar, Sveučilište u Zadru, str. 111-134.
@inbook{inbook, author = {Juki\'{c}, Renata}, editor = {Luketi\'{c}, D.}, year = {2022}, pages = {111-134}, keywords = {radna uklju\v{c}enost, subjektivna dobrobit, nastavnici}, isbn = {978-953-331-356-6}, title = {Radna uklju\v{c}enost (anga\v{z}iranost) nastavnika u Republici Hrvatskoj}, keyword = {radna uklju\v{c}enost, subjektivna dobrobit, nastavnici}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te u Zadru}, publisherplace = {Zadar} }
@inbook{inbook, author = {Juki\'{c}, Renata}, editor = {Luketi\'{c}, D.}, year = {2022}, pages = {111-134}, keywords = {work engagement, well being, teachers}, isbn = {978-953-331-356-6}, title = {Work engagement of teachers in the Republic of Croatia}, keyword = {work engagement, well being, teachers}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te u Zadru}, publisherplace = {Zadar} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font