Pregled bibliografske jedinice broj: 1185700
Utjecaj globalizacije na razvoj lokalnog tržišta hrane
Utjecaj globalizacije na razvoj lokalnog tržišta hrane // Globalizacija i regionalni identitet 2020 na temu Globalni izazovi & regionalne posebnosti / Pavić, Ž ; Šundalić, A ; Zmaić, Sudarić, T ; Stefani, C ; Bialous, M ; Janković, D (ur.).
Osijek, 2020. str. 171-186 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1185700 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj globalizacije na razvoj lokalnog tržišta
hrane
(The impact of globalization on the development of
the local food market)
Autori
Lončarić, Ružica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Globalizacija i regionalni identitet 2020 na temu Globalni izazovi & regionalne posebnosti
/ Pavić, Ž ; Šundalić, A ; Zmaić, Sudarić, T ; Stefani, C ; Bialous, M ; Janković, D - Osijek, 2020, 171-186
ISBN
978-953314-157-2
Skup
7. međunarodni znanstveni skup Globalizacija i regionalni identitet: globalni izazovi i regionalne posebnosti
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 30.10.2020. - 31.10.2020
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
globalizacija, hrana, lokalno tržište, kratki lanci opskrbe
(globalization, food, local market, short supply chains)
Sažetak
Globalizacija predstavlja izazov za nacionalni suverenietet država u smislu da se međunarodne transakcije ne odvijaju više na granicama ili preko granica, već unutar transnacionalnih mreža, a međunarodni sporazumi i institucije poput WTO ograničuju nacionalni ekonomski suverenitet. Govoreći o budućnosti malih zemalja u kontekstu suprotstavljenih tendencija globalizacije i polarizacije, kako svjetska ekonomija postaje povezanija, tako vjerojatnost njezine nestabilnosti raste, umjesto da se smanjuje. Hrvatska je globalizacijske institucionalne procese pokrenula nakon osamostaljenja, a oni se danas ogledaju kroz članstvo u WTO i EU. Potpisivanje Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju 2001. godine, iniciralo je nesmetan uvoz stranih proizvoda koji su kod potrošača naišli na zanimanje zbog izgleda, inovativnosti, cijene, porijekla, pakiranja i drugih atributa. Nekonkurentnost i nesnalaženje u novim uvjetima najvažniji su razlozi propadanja brojnih domaćih tvrtki. Međutim, svijest potrošača promijenila se u velikoj mjeri od tada. Tu promjenu uzrokovalo je povećanje svijesti o ekološkim problemima, nepovoljnom utjecaju multinacionalnih kompanija na nacionalnu i lokalnu ekonomiju te o kvaliteti i sigurnosti hrane. Danas svjedočimo povećanom interesu potrošača za lokalnom hranom, tradicijskim proizvodima, etnocentrizmu, kratkim opskrbnim lancima i općenito o značaju osobnog izbora na razvoj lokalnog tržišta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Poljoprivreda (agronomija), Ekonomija