Pregled bibliografske jedinice broj: 1185433
Knjižnična građa i usluge za djecu s teškoćama čitanja i disleksijom
Knjižnična građa i usluge za djecu s teškoćama čitanja i disleksijom, 2020., diplomski rad, preddiplomski, Osijek
CROSBI ID: 1185433 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Knjižnična građa i usluge za djecu s teškoćama
čitanja i disleksijom
(Library services for children with reading
disabilities and dyslexia)
Autori
Orešković, Mirna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Mjesto
Osijek
Datum
09.09
Godina
2020
Stranica
36
Mentor
Faletar Tanacković, Sanjica
Ključne riječi
disleksija, teškoće čitanja, knjižnične usluge, građa lagana za čitanje
(dyslexia, reading disabilities library services, children, easy to read material)
Sažetak
Cilj je ovoga rada prikazati knjižničnu građu i usluge namijenjene osobama s teškoćama u čitanju i disleksijom u kontekstu njihova korištenja i prilagodbe, te načina na koje se iste mogu poboljšati i unaprijediti. Ova se skupina korisnika svakodnevno susreće s nizom prepreka i izazova, u društvenom, akademskom, ali i informacijskom okruženju, stoga se velika važnost treba pridavati pravovremenom dijagnosticiranju ovakvih stanja radi mogućnosti rada sa stručnjacima i razvijanja potrebnih vještina, kako bi se ublažile potencijalne poteškoće i posljedice u daljnjem obrazovanju i drugim aspektima života. Nužno je pojačano uvođenje građe lagane za čitanje u knjižničnu nabavnu politiku i sam knjižnični fond, kao i osvještavanje knjižničara o važnosti i potrebi nabavljanja takve građe, ali i nakladnika o potrebi izdavanja te vrste građe. Osim građe lagane za čitanje, knjižnica treba osiguravati tehnološke alate i pomagala onim korisnicima kojima je to potrebno. Neophodno je istaknuti važnost društvene osviještenosti i senzibiliziranja javnosti radi što većeg razumijevanja prema osobama koje se nose s teškoćama čitanja i disleksijom. Knjižnice također trebaju osiguravati stručna usavršavanja i obuku knjižničara za bolje poznavanje potreba korisnika s teškoćama čitanja, kao i načina ophođenja s tom skupinom korisnika. Od temeljne je važnosti uvidjeti na koji način knjižnice mogu osigurati kvalitetne knjižnične usluge, kako bi se osobama s teškoćama čitanja i disleksijom pomoglo u prevladavanju poteškoća čitanja i pisanja, smanjio osjećaj društvene isključenosti, te unaprijedio put ka osobnom uspjehu i ostvarivanju potencijala.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti