Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1185101

Odgovorna organizacijska ponašanja klijenata: Uloga interpersonalne pravednosti i povjerenja


Jakopec, Ana; Sušanj, Zoran, Đorić, Ana
Odgovorna organizacijska ponašanja klijenata: Uloga interpersonalne pravednosti i povjerenja // 21. Dani psihologije u Zadru
Zadar, Hrvatska, 2018. (predavanje, međunarodna recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 1185101 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Odgovorna organizacijska ponašanja klijenata: Uloga interpersonalne pravednosti i povjerenja

Autori
Jakopec, Ana ; Sušanj, Zoran, Đorić, Ana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni

Skup
21. Dani psihologije u Zadru

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 24.05.2018. - 26.05.2018

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
odgovorna organizacijska ponašanja klijenata, interpersonalna pravednost, povjerenje

Sažetak
S obzirom da su neposredno uključeni u proces stvaranja usluge, klijenti se smatraju dijelom ljudskih potencijala uslužne organizacije. Njihova se uključenost u proces usluge može promatrati kroz ponašanje klijenata unutar, ali i izvan njihove uloge. Ova potonja, tzv. odgovorna organizacijska ponašanja klijenata, su dobrovoljna i nadilaze zahtjeve uloge klijenta pri pružanju usluge. Ona uključuju priznanja uslužnim djelatnicima, preporuke drugima, pa čak i konstruktivne prijedloge za poboljšanje kvalitete usluge i tako stvaraju poželjno okruženje za sve dionike unutar uslužne organizacije. Posebno su vrijedna jer imaju pozitivan učinak na radnu uspješnost uslužnih djelatnika te podržavaju razvoj kvalitete i profesionalnosti usluge. No, mogu li pružatelji usluga i sami potaknuti odgovorna organizacijska ponašanja svojih klijenata? U visokoškolskim institucijama nastavnici pružaju uslugu studentima. Namjera je ovog rada provjeriti ulogu doživljaja studenata o interpersonalnoj pravednosti njihovih nastavnika u odgovornim organizacijskim ponašanjima studenata prema nastavnicima. U tu svrhu provedena su dva istraživanja. Najprije su anketnim upitnikom (papir-olovka) prikupljeni podaci od ukupno 1513 studenata Filozofskog fakulteta u Osijeku i Filozofskog fakulteta u Rijeci. Potom su (online) istraživanjem prikupljeni i podaci od ukupno 1108 studenata različitih sveučilišnih sastavnica i veleučilišta iz dvanaest hrvatskih gradova. Rezultati oba istraživanja dosljedno pokazuju da doživljaj interpersonalne pravednosti nastavnika, odnosno tretiranje studenata s poštovanjem i uvažavanjem, neposredno pozitivno doprinosi učestalosti odgovornih organizacijskih ponašanja studenata prema nastavnicima. Također, interpersonalna pravednost nastavnika i posredno, putem povjerenja studenata u nastavnike, povećava njihovo odgovorno organizacijsko ponašanje. Drugim riječima, studenti koji svoje nastavnike doživljavaju interpersonalno pravednima, su skloniji poželjno se ponašati prema njima, djelomice i zato što im i više vjeruju. Uz teorijske, raspravlja se i o praktičnim implikacijama rezultata, odnosno o načinima na koje je moguće potaknuti doživljaj interpersonalne pravednosti, a time i učestalost odgovornih organizacijskih ponašanja u akademskom kontekstu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
NadSve-Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku-IZIP-2016-16 - Stavovi i ponašanja klijenata: Uloga (ne)pravednosti u akademskom kontekstu (Jakopec, Ana, NadSve ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka,
Filozofski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Zoran Sušanj (autor)

Avatar Url Ana Jakopec (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Jakopec, Ana; Sušanj, Zoran, Đorić, Ana
Odgovorna organizacijska ponašanja klijenata: Uloga interpersonalne pravednosti i povjerenja // 21. Dani psihologije u Zadru
Zadar, Hrvatska, 2018. (predavanje, međunarodna recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)
Jakopec, A. & Sušanj, Zoran, Đorić, Ana (2018) Odgovorna organizacijska ponašanja klijenata: Uloga interpersonalne pravednosti i povjerenja. U: 21. Dani psihologije u Zadru.
@article{article, author = {Jakopec, Ana}, year = {2018}, keywords = {odgovorna organizacijska pona\v{s}anja klijenata, interpersonalna pravednost, povjerenje}, title = {Odgovorna organizacijska pona\v{s}anja klijenata: Uloga interpersonalne pravednosti i povjerenja}, keyword = {odgovorna organizacijska pona\v{s}anja klijenata, interpersonalna pravednost, povjerenje}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Jakopec, Ana}, year = {2018}, keywords = {odgovorna organizacijska pona\v{s}anja klijenata, interpersonalna pravednost, povjerenje}, title = {Odgovorna organizacijska pona\v{s}anja klijenata: Uloga interpersonalne pravednosti i povjerenja}, keyword = {odgovorna organizacijska pona\v{s}anja klijenata, interpersonalna pravednost, povjerenje}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font