Pregled bibliografske jedinice broj: 1184727
Održivi modni proizvodi kao budućnost mode: percepcija održivih modnih proizvoda kod generacija Y i Z
Održivi modni proizvodi kao budućnost mode: percepcija održivih modnih proizvoda kod generacija Y i Z // Sarajevo business and economics review, 39 (2021), 77-93 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1184727 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Održivi modni proizvodi kao budućnost mode:
percepcija održivih modnih proizvoda kod
generacija Y i Z
(Sustainable fashion products as the future of
fashion:
Perception of sustainable fashion products among
young
adults)
Autori
Dlačić, Jasmina ; Franulović, Ana Maria ; Sredl, Katherine C.
Izvornik
Sarajevo business and economics review (1986-5473) 39
(2021);
77-93
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
održivi marketing ; održivi modni proizvodi ; ponašanje potrošača ; održiva potrošnja ; ekološka osviještenost
(sustainable marketing ; sustainable fashion products ; consumer behaviour ; sustainable consumption ; ecological awareness)
Sažetak
Održivi razvoj postao je prioritet u razvoju društva. Navedeno se reflektira i na potrošače koji postaju svjesni važnosti donošenja održivih odluka. S druge strane modna je industrija identificirana kao veliki zagađivač okoliša zbog načina proizvodnje, odlaganja dotrajalih proizvoda ili raspolaganja neprodanim proizvodima. Stoga dolazi do usmjeravanja odluka potrošača prema kupnji održivih modnih proizvoda. Svrha je ovog rada istražiti ponašanje Generacije Y i Z vezano uz održive modne proizvode. Istraživanje je provedeno na 95 pripadnika Generacije Y i Z u Republici Hrvatskoj putem anketnog upitnika, a u pitanjima su se upotrebljavale ljestvice iz prethodnih istraživanja. Rezultati istraživanja ukazuju na to da je potrošačima prilikom odabira održivih modnih proizvoda važno da podupiru lokalne proizvođače te da postoji pravičnost u proizvodnom procesu. Uočena je relativno niska razina potrebe recikliranja modne odjeće, a pri tome ako se i odluče na to, najčešće se dotrajale i nepotrebne modne proizvode proslijedi rodbini ili prijateljima. Nadalje, potrošačima Generacije Y i Z važno je da je modni proizvod cjenovno prihvatljiv, da postoji veliki izbor odjevnih predmeta te da modni proizvodi prate aktualne modne trendove. U radu su istaknute i implikacije za voditelje marketinga.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
--ZIP-UNIRI-130-8-20 - Exploring value co-creation in services (Dlačić, Jasmina) ( CroRIS)
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Rijeka
Profili:
Jasmina Dlačić
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Central and East European Online Library - CEEOL
- EBSCO Publishing - Business source complete
- ProQuest business package