Pregled bibliografske jedinice broj: 1183397
Specifične poteškoće u učenju: teorijska polazišta i dosadašnja istraživanja
Specifične poteškoće u učenju: teorijska polazišta i dosadašnja istraživanja // Školski vjesnik : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu , Vol. 62 No. 2-3, Vol. 62 No. 2-3 (2013), 411-424 (domaća recenzija, članak, stručni)
CROSBI ID: 1183397 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Specifične poteškoće u učenju: teorijska polazišta i
dosadašnja istraživanja
(Specific Learning Disabilities: Theoretical
Background and Present Researches)
Autori
Malogorski Jurjević, Martina
Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu , Vol. 62 No. 2-3 (0037-654X) Vol. 62 No. 2-3
(2013);
411-424
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
disleksija, disgrafija, diskalkulija, specifične poteškoće u učenju
(dyslexia, dysgraphia, dyscalculia, specific learning disabilities)
Sažetak
Specifične poteškoće u učenju (disleksija, disgrafija i diskalkulija) postaju ozbiljan problem polaskom djeteta u školu, iako se javljaju puno ranije. Njihovi uzroci nisu do kraja ustvrđeni, a činjenica je da se javljaju unatoč urednoj inteligenciji, urednim senzornim sposobnostima i odgovarajućem poučavanju. Za djecu sa specifičnim poteškoćama u učenju, čitanje, pisanje i računanje postaje mučna, teško svladiva, a ponekad i nepremostiva poteškoća zbog koje osjećaju neuspjeh i zamor, što polako prelazi u frustriranost školom i nezadovoljstvo sobom. S tim u vezi nužno je da učitelj bude kompetentan u prepoznavanju istih, da posjeduje temeljna znanja i vještine potrebne za rad s takvim učenicima. Takva djeca, još uvijek na žalost, školsko doba uglavnom provode u nerazmjeru između vlastitih potencijala i stvarnih postignuća, usprkos činjenici da je pojam poteškoća u učenju dugo prisutan u istraživačkom i u neposrednom odgojno- obrazovnom radu.
Izvorni jezik
Hrvatski