Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1183332

Prediktori razine namjere budućih nastavnika za implementaciju obrazovanja za održivi razvoj


Vukelić, Nena
Prediktori razine namjere budućih nastavnika za implementaciju obrazovanja za održivi razvoj, 2021., doktorska disertacija, Filozofski fakultet u Rijeci, Rijeka


CROSBI ID: 1183332 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Prediktori razine namjere budućih nastavnika za implementaciju obrazovanja za održivi razvoj
(Predictors of student teachers' intentions to implement education for sustainable development)

Autori
Vukelić, Nena

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Filozofski fakultet u Rijeci

Mjesto
Rijeka

Datum
11.10

Godina
2021

Stranica
279

Mentor
Rončević, Nena ; Lončarić, Darko

Ključne riječi
Namjera za implementaciju obrazovanja za održivi razvoj ; Budući nastavnici ; Obrazovanje za održivi razvoj
(Intention to implement education for sustainable development ; Student teachers ; Education for sustainable development)

Sažetak
Ovim se radom nastojalo doprinijeti razumijevanju međuodnosa prediktora namjere budućih nastavnika za implementaciju obrazovanja za održivi razvoj. U radu je predložen i testiran model namjere budućih nastavnika za implementaciju obrazovanja za održivi razvoj u sklopu kojeg su izdvojena dva seta prediktora. S jedne strane to su prediktori koje se odnose na integraciju budućih nastavnika u nastavničku profesiju: (I) nastavnička samoefikasnost, (II) nastavnička uvjerenja (o učenju i poučavanju), te (III) vrijednost obrazovanja za održivi razvoj. S druge strane, to su osobne varijable budućih nastavnika povezane s održivim razvojem: (I) svijest o održivosti, te (II) pripisivanje osobne odgovornosti za nošenje s izazovima i problemima održivosti. Podaci prikupljeni na uzorku od 706 studenata nastavničkih usmjerenja obrađeni su postupkom strukturalnog modeliranja. Utvrđeno je da nastavnička samoefikasnost, vrijednost obrazovanja za održivi razvoj i pripisivanje osobne odgovornosti imaju direktan pozitivan učinak na namjeru za implementaciju obrazovanja za održivi razvoj. Nadalje, vrijednost obrazovanja za održivi razvoj, pripisivanje osobne odgovornosti i konstruktivistička nastavnička uvjerenja imaju indirektan pozitivan učinak na namjeru za implementaciju obrazovanja za održivi razvoj posredovan nastavničkom samoefikasnosti. Što se budući nastavnici procjenjuju sposobnijima za implementaciju obrazovanja za održivi razvoj, te kada njeguju konstruktivistička uvjerenja o prirodi znanja, učenju i poučavanju, kada vrednuju obrazovanje kao societalni alat za postizanje transformacije društva u smjeru održivog razvoja, te razmatraju osobnu odgovornost u tom procesu, tada iskazuju više razine namjere za implementaciju obrazovanja za održivi razvoj u svom budućem profesionalnom radu. Temeljem rezultata istraživanja, navedene su preporuke za unaprjeđenje studijskih programa inicijalnog obrazovanja nastavnika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
UIP-2017-05-2031 - Formalno obrazovanje u funkciji održivog razvoja (forOR) (Ćulum Ilić, Bojana, HRZZ - 2017-05) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Nena Vukelić (autor)

Avatar Url Darko Lončarić (mentor)

Avatar Url Nena Rončević (mentor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

urn.nsk.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Vukelić, Nena
Prediktori razine namjere budućih nastavnika za implementaciju obrazovanja za održivi razvoj, 2021., doktorska disertacija, Filozofski fakultet u Rijeci, Rijeka
Vukelić, N. (2021) 'Prediktori razine namjere budućih nastavnika za implementaciju obrazovanja za održivi razvoj', doktorska disertacija, Filozofski fakultet u Rijeci, Rijeka.
@phdthesis{phdthesis, author = {Vukeli\'{c}, Nena}, year = {2021}, pages = {279}, keywords = {Namjera za implementaciju obrazovanja za odr\v{z}ivi razvoj, Budu\'{c}i nastavnici, Obrazovanje za odr\v{z}ivi razvoj}, title = {Prediktori razine namjere budu\'{c}ih nastavnika za implementaciju obrazovanja za odr\v{z}ivi razvoj}, keyword = {Namjera za implementaciju obrazovanja za odr\v{z}ivi razvoj, Budu\'{c}i nastavnici, Obrazovanje za odr\v{z}ivi razvoj}, publisherplace = {Rijeka} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Vukeli\'{c}, Nena}, year = {2021}, pages = {279}, keywords = {Intention to implement education for sustainable development, Student teachers, Education for sustainable development}, title = {Predictors of student teachers' intentions to implement education for sustainable development}, keyword = {Intention to implement education for sustainable development, Student teachers, Education for sustainable development}, publisherplace = {Rijeka} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font