Pregled bibliografske jedinice broj: 1183211
Utjecaj dezinformacija i krivotvorina na poslovne procese i reputaciju poduzeća
Utjecaj dezinformacija i krivotvorina na poslovne procese i reputaciju poduzeća // Komentari, govor mržnje, dezinformacije i regulacija javne komunikacije
Zagreb, Hrvatska, 2020. (predavanje, međunarodna recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1183211 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj dezinformacija i krivotvorina na poslovne procese i reputaciju poduzeća
(The impact of disinformation and counterfeiting on the business process and company reputation)
Autori
Miletić, Lana ; Akrap, Gordan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
Komentari, govor mržnje, dezinformacije i regulacija javne komunikacije
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 16.09.2020. - 17.09.2020
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
dezinformacija, reputacija, reputacijski rizik, imidž, poslovna reputacija, krivotvorine, studija slučaja
(disinformation, reputation, reputation risk, image, business reputation, counterfeits, case study)
Sažetak
Reputacija kao pojam je neopipljiv resurs koji može imati znatne, bilo pozitivne bilo negativne, učinke u domeni opipljivih, materijalnih resursa u poslovnom svijetu. Reputacija ovisi o brojnim čimbenicima, bez obzira radi li se o privatnoj ili poslovnoj reputaciji. Kad se govori o reputaciji poduzeća, važno je imati na umu da se na nju utječe interno, unutar poduzeća, vlastitim procesima, vođenjem i uspostavljanjem vrijednosti, proizvoda, sadržaja te ljudskim kapacitetima kao i marketinškim i poslovnim djelovanjima. Reputacija ovisi i o vanjskim utjecajima poput djelovanja konkurencije, postojeće ili moguće, ali i o djelovanjima koja naizgled nisu izravno uzročno-posljedično međusobno povezana. S obzirom da reputacija može biti pozitivna ili negativna, tako i utjecaji na nju mogu proizvoditi pozitivne i negativne učinke. U doba najveće široke dostupnosti informacija, dezinformacije su sve češća pojava. One mogu imati veliki utjecaj na reputaciju, a time i poslovanje poduzeća: lažna predstavljanja, kako brojki i procesa, tako i proizvoda određenog poduzeća, mogu imati dalekosežne posljedice i dovesti u pitanje reputaciju i imidž poduzeća, ali i samu njenu opstojnost i budućnost. Jedno od dezinformacijskih područja kojima se negativno može djelovati na reputaciju nekog poduzeća, a samim time i na njegovu poslovnu uspješnost, je i pojava krivotvorina izvornih proizvoda ciljanog/napadnutog poduzeća čija kvaliteta može bitno odudarati od izvornika. Time se, kod neinformirane publike, stvara negativan reputacijski utjecaj na poduzeće koje proizvodi originalne proizvode. Reputacija može činiti konkurentsku prednost pred ostalima što je svrstava visoko na ljestvici prioriteta o kojima valja brinuti svako ono poduzeće koje želi biti uspješno. Na konkretnom primjeru Podravke bit će pokazano kakav su utjecaj materijalne i informacijske dezinformacije, u vidu krivotvorina proizvoda, imale na poduzeće te mogu li potencijalne ugroze svoj negativni utjecaj pretvoriti, dugoročno, u pozitivan i dovesti do osnaživanja poduzeća čija je reputacija na kušnji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Vojno-obrambene i sigurnosno-obavještajne znanosti i umijeće
Napomena
Organizatori konferencije su: Agencija za elektroničke medije, Medijska istraživanja, HAZU
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište Sjever, Koprivnica