Pregled bibliografske jedinice broj: 1181868
Izrada planskog proračuna u maloprodaji odjeće tvrtke Apriori d.o.o.
Izrada planskog proračuna u maloprodaji odjeće tvrtke Apriori d.o.o., 2021., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 1181868 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Izrada planskog proračuna u maloprodaji odjeće
tvrtke Apriori d.o.o.
(Preparation of a planned budget in the retail sale
of clothing by Apriori d.o.o.)
Autori
Jakić, Iva
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
16.09
Godina
2021
Stranica
64
Mentor
Mance, Davor
Ključne riječi
nabava, prodaja, planiranje, zalihe, profitabilnost
(purchasing, sales, planning, inventory, profitability)
Sažetak
Svrha ovog istraživanja bila je financijski analizirati i interpretirati nabavne procese te odrediti optimalni budžet u trgovinama koje se bave maloprodajom odjeće te što efkasnije upravljati razinom zaliha . Temeljna misija kod upravljanja zalihama je da budu što manje, ali da ujedno i udovoljavaju potrebama kupaca. Budući da se trendovi u modnoj industriji vrlo brzo mijenjaju, planiranje je od velike važnosti kako bi se smanjila mogućnost pogreške. Predviđanje prodaje tvrtkama pomaže da bolje kalibriraju parametre statističkih algoritama koji povremeno razrađuju planove potražnje. Precizno sezonsko planiranje dovodi do poboljšane prodaje, veće razine zadovoljstva kupaca, optimalnijih zaliha na svim razinama opskrbnog lanca, manjeg rizika od nestanka zaliha s visokom potražnjom i manjeg sniženja te je dugoročno povezano s povećanjem profitabilnosti. Predviđanje prodaje potrebno je raditi za najmanje šest mjeseci zato što je šestomjesečno razdoblje dovoljno dugo za prodaju i uključuje barem jednu sezonu. Prilikom planiranja nužno je osvrnuti se na neke od sljedećih pokazatelja kao što su: početne mjesečne zalihe, konačne mjesečne zalihe kao i prosječne, indeks profitabilnosti, planirana sniženja kao i povrati dobavljačima. Važno je i pratiti koeficijent obrtaja zaliha kao i Gmroi kojim se daje odgovor na pitanje koliki profit donosi sama roba na policama, odnosno koliki profit donosi svaka kuna investirana u zalihe. Istraživanje i analize su provedeni na ženskom brendu Seventy tvrtke Apriori d.o.o.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija