Pregled bibliografske jedinice broj: 1181847
Metodološki pristupi analizi sustava javnog školstva
Metodološki pristupi analizi sustava javnog školstva, 2020., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 1181847 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Metodološki pristupi analizi sustava javnog školstva
(Methodological approaches to the analysis of public
school systems)
Autori
Paj, Marina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
16.07
Godina
2020
Stranica
57
Mentor
Mance, Davor
Ključne riječi
obrazovanje, školovanje, zemlja znanja, PISA testiranja, socioekonomski činitelji obrazovanja.
(education, schooling, country of knowledge, PISA testing, socioeconomic factors of education.)
Sažetak
Iako se često koriste kao istoznačni pojmovi, obrazovanje i školovanje dva su pojma čije se značenje razlikuje. Obrazovanje, naobrazba ili izobrazba rezultat je procesa stjecanja znanja dok školovanje pak podrazumijeva stjecanje naobrazbe pohađanjem škola. Napretkom tehnologije, osobito informacijsko-komunikacijskih tehnologija i promjenama koje je taj napredak donio, stvorilo se novo društvo 21. stoljeća u kojem znanje predstavlja glavni proizvodni resurs. Hrvatsko je društvo na svom tranzicijskom putu prihvatilo bitnu ulogu i značenje obrazovanja, a s time i izazov i potrebu usklađivanja obrazovanja sa europskim. Republika Hrvatska opredijelila se za razvoj društva znanja jer je znanje temeljna kvaliteta društva. Znanje, obrazovanje i cjeloživotno učenje temeljni su pokretači razvoja hrvatskoga društva i svakog pojedinca. Rezultati međunarodnog PISA istraživanja daju nam dobar uvid u kvalitetu različitih obrazovnih sustava, a u Europi možemo napraviti distinkciju između obrazovne politike srednjoeuropskih zemalja i skandinavskih zemalja. Kakva je organizacija hrvatskog školstva i kakva su obrazovna postignuća učenika hrvatskih škola prema međunarodnim ispitivanjima pokušat ćemo obrazložiti u ovome radu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija