Pregled bibliografske jedinice broj: 1181190
Interkulturalizam u odgoju i obrazovanju u Hrvatskoj: pregled literature
Interkulturalizam u odgoju i obrazovanju u Hrvatskoj: pregled literature // Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 23 (2021), 4; 1293-1322 doi:10.15516/cje.v23i4.4314 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1181190 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Interkulturalizam u odgoju i obrazovanju u
Hrvatskoj: pregled literature
(Interculturalism in Croatian
Education: Literature Review)
Autori
Sablić, Marija ; Migles Andrea ; Rajić, Višnja
Izvornik
Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje (1848-5189) 23
(2021), 4;
1293-1322
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
identitet, interkulturalizam, interkulturalni pristup, odgoj i obrazovanje, sustavni pregled literature
(identity, interculturalism, intercultural approach, education, systematic literature review.)
Sažetak
Interkulturalizam kao znanstveni i praktični pristup kulturnoj raznolikosti podrazumijeva pozitivan i aktivan odnos između skupina i pojedinaca koji se međusobno razlikuju prema određenim obilježjima (nacionalne, etničke, rasne, religijske, spolne i druge razlike). U ostvarivanju ideje interkulturalnosti značajnu ulogu ima odgojno-obrazovni sustav. Odgoj i obrazovanje za interkulturalnost predstavlja model poučavanja koji uključuje stvaranje konstruktivnoga dijaloga, razumijevanje različitih kultura, jednakopravnost svih građana te slobodno formiranje identiteta. Cilj je rada pružiti sustavni pregled domaće znanstvene i stručne literature o interkulturalnom odgoju i obrazovanju u Hrvatskoj. U radu se razmatra teorijsko određenje interkulturalizma i bliskih mu pojmova, kao i interkulturalni pristup odgoju i obrazovanju. Sustavnim pregledom literature analizirano je 28 radova koji sadrže relevantne informacije i spoznaje o istraživanoj temi. Budući da radovi razmatraju različita područja interkulturalnoga odgoja i obrazovanja, u svrhu preglednosti i analize podijeljeni su u nekoliko područja: Interkulturalna kompetencija, Interkulturalizam u nastavi, Interkulturalni kurikul, Interkulturalna i osjetljivost i socijalna distanca te Interkulturalizam u nastavi glazbe.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek,
Učiteljski fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus