Pregled bibliografske jedinice broj: 1180862
Slaganje procjena roditelja i odgojitelja za različita područja razvoja predškolaca
Slaganje procjena roditelja i odgojitelja za različita područja razvoja predškolaca // Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 23 (2021), 4; 1139-1169 doi:10.15516/cje.v23i4.4241 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1180862 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Slaganje procjena roditelja i odgojitelja za različita područja razvoja predškolaca
(Agreement between the assessments of parents and preschool teachers of different developmental areas of preschoolers)
Autori
Velki, Tena ; Romstein, Ksenija ; Ružić, Valentina
Izvornik
Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje (1848-5189) 23
(2021), 4;
1139-1169
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Ages & Stages-3 ; pouzdanost slaganja ; razvoj predškolaca ; razvojna odstupanja ; slaganje procjenjivača
(Ages & Stages-3 ; development of preschoolers ; developmental delays ; interrater agreement ; interrater reliability)
Sažetak
Kada promatramo djecu predškolske dobi te potencijalna razvojna odstupanja, od ključne važnosti su nam osobe koje dobro poznaju dijete (obično roditelji/skrbnici i odgojitelji) i provode značajan dio vremena s njim, jer se odluka o potrebi za intervencijom ili tretmanom najčešće donosi na temelju njihovih procjena djeteta. Cilj je istraživanja1 ispitati slaganje procjena roditelja i odgojitelja za različite aspekte razvoja djece predškolske dobi. U istraživanju je sudjelovalo 60 parova procjenjivača (roditelj-odgojitelj) koji su procjenjivali djecu u dobi od 30 mjeseci do 54 mjeseca (42, 6 % procjene muške djece te 57, 4 % ženske djece). I roditelji i odgojitelji popunili su upitnik „Dob i razvojne razine-3“ (Ages & Stages-3 ; Squires i sur., 2009) koji je za potrebe istraživačkoga projekta preveden na hrvatski jezik. Slaganja procjenjivača provjerena su za 5 područja dječjega razvoja: komunikacija, gruba motorika, fina motorika, rješavanje problema, osobno-društveno te opću zabrinutost. Intraklasni koeficijenti korelacije pokazali su slabe do umjerene povezanosti slaganja procjenjivača (ICC = 0, 36–0, 84) dok je pouzdanost slaganja procjenjivača mjerena Kappa koeficijentom pokazala blago do značajno slaganje (κ = 0, 31– 0, 61) ovisno o razvojnom području. „Dob i razvojne razine-3“ nije se pokazao u potpunosti pouzdan mjerni instrument pri čemu je nužno za mjerenje razvojnih odstupanja koristiti više procjenjivača kao i dodatne mjerne instrumente.
Izvorni jezik
Hrvatski, engleski
Znanstvena područja
Psihologija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus