Pregled bibliografske jedinice broj: 1180445
Biti plesni pedagog: Ispitivanje temeljnih odrednica profesije pedagoga u umjetničkom području
Biti plesni pedagog: Ispitivanje temeljnih odrednica profesije pedagoga u umjetničkom području // Metodički ogledi : časopis za filozofiju odgoja, 28 (2021), 2; 77-101 doi:10.21464/mo.28.2.10 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1180445 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Biti plesni pedagog: Ispitivanje temeljnih odrednica profesije pedagoga u umjetničkom području
(Being a dance pedagogue: Examining the basic determinants of the profession of pedagogue in the art field)
Autori
Luketić, Daliborka ; Kustura, Nataša
Izvornik
Metodički ogledi : časopis za filozofiju odgoja (0353-765X) 28
(2021), 2;
77-101
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
profesija pedagoga, umjetnički odgoj i obrazovanje, pedagoški rad, plesna pedagogija, plesni pedagog, kvalitativno istraživanje
(profession of a pedagogue, education in arts, pedagogical work, dance pedagogy, dance pedagogue, qualitative research)
Sažetak
Na tragu pitanja o tome što znači biti plesni pedagog, cilj ovoga rada bio je ispitati neke odrednice profesije plesnog pedagoga te prikazati način na koji plesni pedagozi progovaraju o onom ‘pedagoškom’ u svojoj profesiji. Primjenom kvalitativnog istraživanja te metodom dubinskog intervjua s plesnim pedagozima koji djeluju u različitim područjima odgojno-obrazovnog i umjetničkog rada, nastojalo se je opisati i analizirati područje njihova rada, odgojnog djelovanja te odgojne vrijednosti koje oni u svome radu afirmiraju. Temeljem kvalitativne analize podataka i primjenom interpretativne fenomenološke analize u bogatom empirijskom narativu identificirano je pet tema: (1) poimanje plesa kao dimenzije umjetničkog i odgojnog djelovanja, (2) odrednice pedagoškog rada, (3) značenje pedagoške uloge, (4) transformacija umjetničke prakse u pedagošku praksu i (5) posebnost odgojno-obrazovne metode. Rezultati istraživanja govore o tome kako plesni pedagozi doživljavaju i tumače svoj pedagoški rad – prije svega kao odgojni rad u kojemu se događa spoj umjetnosti i pedagogije pri čemu je naglašeno njihovo pedagoško umijeće kao neraskidivi dio profesionalnog habitusa plesnog pedagoga.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus