Pregled bibliografske jedinice broj: 1180345
“Kroz ovaj kolegij širi se mreža dobrih vibri na jedan suptilan način, kroz znanje i djelovanje”: transformativni potencijal modela učenja zalaganjem u zajednici u visokoškolskoj nastavi
“Kroz ovaj kolegij širi se mreža dobrih vibri na jedan suptilan način, kroz znanje i djelovanje”: transformativni potencijal modela učenja zalaganjem u zajednici u visokoškolskoj nastavi // U mreži paradigmi: pogled prema horizontu istraživanja u odgoju i obrazovanju / Kovač, Vesna ; Rončević, Nena ; Gregorović Belaić, Zlatka (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2021. str. 65-93
CROSBI ID: 1180345 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
“Kroz ovaj kolegij širi se mreža dobrih vibri na
jedan suptilan način, kroz znanje i djelovanje”:
transformativni potencijal modela učenja
zalaganjem
u zajednici u visokoškolskoj nastavi
(“Through this course, the network of good vibes
expands in a subtle way, through knowledge and
action”: the transformative potential of the
community-engaged learning model in higher
education)
Autori
Ćulum Ilić, Bojana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
U mreži paradigmi: pogled prema horizontu istraživanja u odgoju i obrazovanju
Urednik/ci
Kovač, Vesna ; Rončević, Nena ; Gregorović Belaić, Zlatka
Izdavač
Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Grad
Rijeka
Godina
2021
Raspon stranica
65-93
ISBN
978-953-361-081-4
Ključne riječi
učenje zalaganjem u zajednici, transformativni potencijal modela učenja zalaganjem u zajednici, transformacijsko učenje, liminalno iskustvo, modifikacija habitusa
(community-engaged learning, transformative potential of community-engaged learning models, transformational learning, liminal experience, habitus modification)
Sažetak
Usidren u kvalitativnom pristupu, a informiran konstruktivističkom teorijskom perspektivom, ovaj rad adresira istraživačko pitanje povezano s transformativnim potencijalom i biografskim utjecajem modela učenja zalaganjem u zajednici za dvanaest studenata polaznika kolegija Rod, seksualnost, identiteti – od opresije do ravnopravnosti, kojima je sudjelovanje na ovom kolegiju bilo prvo takvo iskustvo u njihovim obrazovnim putanjama. Iz perspektive doprinosa ovako proživljenog visokoškolskog nastavnog iskustva promjenama studentskih biografija, radom se obrazlaže razvoj narativa osnaživanja i promjene kojima studenti svjedoče. Glavne identificirane dimenzije doživljene promjene studenata klasificirane su kroz nova znanja odnosno kompetencije, obrazovne i profesionalne putanje, namjere daljnjeg (civilnog) angažmana i osobni razvoj. Naslanjajući se na Turnerov koncept “liminalnosti” (1969), Bourdieuov teorijski koncept “habitusa” (1977, 1984) te Mezirowu teoriju transformativnog učenja (1981), sudjelovanje studenata u kolegiju uz potpunu integraciju modela učenja zalaganjem u zajednici tumači se u ovom radu kao liminalni fenomen inače tradicionalnog (visokoškolskog) nastavnog polja, koji je doveo do modifikacije habitusa studenata, a pritom ukazuje na njihovo osnaživanje i sklonost daljnjem društveno odgovornom i aktivnom djelovanju u zajednici.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija