Pregled bibliografske jedinice broj: 1180323
Pedagoški aspekti komunikacije nastavnika kemije tijekom nastave na daljinu
Pedagoški aspekti komunikacije nastavnika kemije tijekom nastave na daljinu // Acta ladertina, 18 (2021), 2; 339-367 doi:10.15291/ai.3610 (domaća recenzija, članak, stručni)
CROSBI ID: 1180323 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pedagoški aspekti komunikacije nastavnika kemije tijekom nastave na daljinu
(Pedagogical Aspects of Chemistry Teacher Communication During Distance Teaching)
Autori
Rupčić Petelinc, Sonja ; Ivanković, Iva
Izvornik
Acta ladertina (1845-3392) 18
(2021), 2;
339-367
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
e-učenje ; komunikacija u nastavi ; informacijsko-komunikacijske tehnologije ; nastava za vrijeme pandemije COVID-19
(e-learning ; communication in teaching ; information and communication technologies ; classes during the COVID-19 pandemic)
Sažetak
Cilj ovoga istraživanja utvrditi je mišljenja predmetnih učitelja na-stavnoga predmeta Kemije o nekim pedagoškim aspekatima komuni-kacije tijekom pandemije bolesti COVID-19 u razdoblju od ožujka 2020. godine do kraja nastavne godine 2020./2021. Uzorak istraživa-nja činili su ispitanici, predmetni učitelji kemije koji su dobrovoljno ispunjavali upitnik kreiran u sustavu MS Forms. Odaziv učitelja upu-ćuje na važnost tematike istraživanja (N = 125). Kako se komuni-kacija tijekom nastave na daljinu (bilo da se ona odvija sinkrono ili asinkrono) zasniva najvećim dijelom na primjeni informacijsko-ko-munikacijskih tehnologija, istraživana su mišljenja predmetnih učite-lja kemije osnovnih i srednjih škola o učinku e-učenja na komunika-cijske vještine kod učenika, njihovoj primjeni i učincima e-nastave na komunikaciju učitelja i učenika za koju je u uvjetima provođenja e-učenja nužno poznavanje informacijsko-komunikacijskih tehnologija. Nisu pronađene statistički značajne razlike u mišljenjima predmetnih učitelja nastave Kemije o učinku e-učenja s obzirom na dob i vrstu škole u kojoj rade. Međutim, deskriptivnom analizom utvrđeno je kako više od polovice ispitanih predmetnih učitelja smatra da e-učenje potiče razvoj komunikacijskih vještina učenika. Isto tako, utvrđeno je kako čak 88 % predmetnih učitelja smatra svoje digitalne kompeten-cije srednje do napredno razvijene i u skladu s time za provođenje e-nastave i vrednovanje tijekom e-nastave koriste alate visoke i srednje složenosti (sustavi za upravljanje učenjem te grupni video ili audio pozivi).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)