Pregled bibliografske jedinice broj: 1180199
Split i Dioklecijanova palača na slikama danskih slikara Johana Petera Kornbecka i Christiana Frederika Emila Eckardta // Split and Diocletian’s Palace by the Danish Painters Johan Peter Kornbeck and Christian Frederik Emil Eckardt
Split i Dioklecijanova palača na slikama danskih slikara Johana Petera Kornbecka i Christiana Frederika Emila Eckardta // Split and Diocletian’s Palace by the Danish Painters Johan Peter Kornbeck and Christian Frederik Emil Eckardt. Split: Institut za povijest umjetnosti ; Muzej grada Splita, 2020 (monografija)
CROSBI ID: 1180199 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Split i Dioklecijanova palača na slikama danskih
slikara Johana Petera Kornbecka i Christiana
Frederika Emila Eckardta // Split and
Diocletian’s Palace by the Danish Painters Johan
Peter Kornbeck and Christian Frederik Emil Eckardt
Autori
Belamarić, Josip
Prevoditelji
Rengel, Sarah
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena
Izdavač
Institut za povijest umjetnosti ; Muzej grada Splita
Grad
Split
Godina
2020
Stranica
83
ISBN
978-953-49035-4-4
Ključne riječi
Dioklecijanova palača ; umjetničke slike ; Johan Peter Kornbeck ; Christian Frederik Emil Eckardt
(Diocletian's Palace ; artistic paintings ; Johan Peter Kornbeck ; Christian Frederik Emil Eckardt)
Sažetak
Muzej grada Splita nedavno je uspio na dražbama u Danskoj kupiti dvije slike Johana Petera Kornbecka. To je aurora potaklo da istraži važnost splitskih motiva u Kornbeckovom opusu. Sada je pred nama čitava niska od desetak slika koje u znatnoj mjeri obogaćuju ikonografiju Splita sredine druge polovice 19. st., te upozoravaju na dosad zanemareni interes koji su danski slikari pokazali prema Splitu i Dalmaciji toga vremena. Naime, vjerojatno čak istodobno, u Splitu je 1873. godine boravio još jedan važan danski slikar, Christian Frederick Emil Eckardt (1832.-1914.), Kornbeckov suvremenik, poznat po marinama koje se svojim luminoznim atmosferama vezuju za tradiciju danskog Zlatnog doba u umjetnosti i slikarstvu. Autor je uspio rekonstruirati Eckardtov splitski opus koji se sastoji od devet dosad uočenih slika. Nekoliko njegovih ulje na platnu ulaze u najljepše dokumente izgleda splitske luke, osobito istočne strane, prije nego što se u velikoj mjeri izmijenio njezin izgled. Autor je analizom izložbenih kataloga obojice umjetnika upozorio na više njihovih slika sa splitskim motivima koje bi, ukoliko se u budućnosti pronađu, otkriti mnoge izgubljene prostore Splita druge pol. 19. st. Kornbeck i Eckardt su predstavili Split u nizu netipičnih pogleda, k tome, čini se, koordinirano komplementarno: prvi interijer grada, drugi njegovo lice s mora. Uz izrazitu dokumentarnu vrijednost koje donose, njihove slike imaju i stvarnu estetsku vrijednost, ali su u svakom slučaju uvjerljiva svjedočanstva ukusa svoje epohe.
Izvorni jezik
Hrvatski, engleski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
VLASTITA-SREDSTVA-PU-IPU-2019-2 - Priča o tri grada (Zadar – Split – Dubrovnik) (Belamarić, Josip, VLASTITA-SREDSTVA ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut za povijest umjetnosti, Zagreb
Profili:
Josip Belamarić
(autor)