Pregled bibliografske jedinice broj: 1179799
Političko obrazovanje u Narodnoj Republici Hrvatskoj: Što su čitali skojevci?
Političko obrazovanje u Narodnoj Republici Hrvatskoj: Što su čitali skojevci? // Povijest u nastavi, 31 (2020), 1; 61-78 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1179799 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Političko obrazovanje u Narodnoj Republici
Hrvatskoj:
Što su čitali skojevci?
(Political education in People’s Republic of
Croatia:
What did the members of the Young Communist League
of Yugoslavia read?)
Autori
Držaić, Karlo
Izvornik
Povijest u nastavi (1334-1375) 31
(2020), 1;
61-78
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
SKOJ, omladina, mladi, ideologija, Jugoslavija, Informbiro, obrazovanje
(Young Communist League of Yugoslavia, youth, the young, ideology, Yugoslavia, Informbiro, education)
Sažetak
Autor analizira političku literaturu koju su u prvim godinama postojanja Federativne Narodne Republike Jugoslavije čitali članovi Saveza komunističke omladine Jugoslavije s područja Narodne Republike Hrvatske. U radu je analiziran period do kraja 1948. kada izbija sukob između FNRJ i Saveza Sovjetskih Socijalističkih Republika zbog kojeg uskoro započinje proces destaljinizacije Jugoslavije. Koristeći izvještaje u kojima su voditelji SKOJ-a navodili što su pročitali od djela marksističke literature autor kvantitativnom metodom detektira nekoliko najčitanijih djela koja su zatim zasebno analizirana. Primjenjujući koncepte naratologije u historiografiji i stoga interdisciplinarnu metodologiju, autor nastoji u analiziranim djelima istaknuti neke od prisutnih strategija diseminacije vladajuće ideologije i na taj način pružiti dodatan uvid u temu političkog obrazovanja u Jugoslaviji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)