Pregled bibliografske jedinice broj: 1179244
Učinak istraživačkih učeničkih pokusa na prepoznavanje interferencijskih i ogibnih uzoraka
Učinak istraživačkih učeničkih pokusa na prepoznavanje interferencijskih i ogibnih uzoraka // Zbornik radova XV. hrvatskog simpozija o nastavi fizike / Poljak, Nikola ; Pećina, Planinka ; Matejak Cvenić, Karolina (ur.).
Zagreb: Hrvatsko fizikalno društvo, 2021. str. 108-112 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 1179244 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učinak istraživačkih učeničkih pokusa na prepoznavanje interferencijskih i ogibnih uzoraka
(The effect of investigative student experiments on the recognition of interference and diffraction patterns)
Autori
Sušac, Ana ; Planinić, Maja ; Bubić, Andreja ; Jeličić, Katarina ; Ivanjek, Lana ; Matejak Cvenić, Karolina ; Palmović, Marijan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Zbornik radova XV. hrvatskog simpozija o nastavi fizike
/ Poljak, Nikola ; Pećina, Planinka ; Matejak Cvenić, Karolina - Zagreb : Hrvatsko fizikalno društvo, 2021, 108-112
ISBN
978-953-7178-23-9
Skup
15. hrvatski simpozij o nastavi fizike
Mjesto i datum
Online, 07.04.2021. - 08.04.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
nastava fizike ; pokusi ; valna optika
(physics education ; exepriments ; wave optics)
Sažetak
Prepoznavanje interferencijskih i ogibnih uzoraka jedan je od očekivanih ishoda učenja valne optike. U ovom smo istraživanju ispitali može li izvođenje istraživačkih učeničkih pokusa pomoći učenicima u prepoznavanju interferencijskih i ogibnih uzoraka s kojima se susreću u nastavi. U eksperimentalnoj grupi provedena je nastavna intervencija koja je sadržavala pet učeničkih istraživačkih pokusa iz valne optike dok je kontrolna grupa imala standardnu nastavu iz valne optike. Mjerili smo pokrete očiju učenika iz eksperimentalne i kontrolne grupe dok su identificirali uzorke dobivene prolaskom svjetlosti kroz jednu i dvije uske pukotine i optičku rešetku. Učenici iz eksperimentalne grupe imali su veći postotak točnih odgovora od učenika u kontrolnoj grupi što pokazuje da su istraživački učenički pokusi pozitivno utjecali na učeničko prepoznavanje interferencijskih i ogibnih uzoraka. Nizak postotak točnih odgovora, čak i u eksperimentalnoj grupi, potvrđuje da razlikovanje uzoraka iz valne optike predstavlja težak zadatak za učenike. Rezultati mjerenja pokreta očiju pokazali su da su se učenici iz eksperimentalne grupe kraće zadržavali na ponuđenim uzorcima, vjerojatno zato što su im bili poznatiji i jer su se osjećali sigurnije u odabiru ispravnog uzorka. Rezultati ovog istraživanja sugeriraju da se učeničko prepoznavanje interferencijskih i ogibnih uzoraka može poboljšati uvođenjem istraživačkih učeničkih pokusa u nastavu valne optike.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Fizika
POVEZANOST RADA
Projekti:
HRZZ-IP-2018-01-9085 - Utjecaj uključivanja istraživačkih učeničkih pokusa u srednjoškolsku nastavu fizike na razvoj znanstvenog zaključivanja i konceptualnog razumijevanja (INVESTIGATE) (Planinić, Maja, HRZZ - 2018-01) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb,
Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb,
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb,
Filozofski fakultet u Splitu
Profili:
Ana Sušac
(autor)
Lana Ivanjek
(autor)
Andreja Bubić
(autor)
Karolina Matejak Cvenić
(autor)
Maja Planinić
(autor)
Marijan Palmović
(autor)
Katarina Jeličić
(autor)