Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1179237

Učeničko razumijevanje proporcionalnosti


Benković, Ivana; Sušac, Ana
Učeničko razumijevanje proporcionalnosti // Zbornik radova XIV. hrvatskog simpozija o nastavi fizike / Jeličić, Katarina ; Matejak Cvenić, Karolina ; Pećina, Planinka ; Planinić, Maja (ur.).
Zagreb: Hrvatsko fizikalno društvo, 2019. str. 58-64 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)


CROSBI ID: 1179237 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Učeničko razumijevanje proporcionalnosti
(Pupils' understanding of proportionality)

Autori
Benković, Ivana ; Sušac, Ana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni

Izvornik
Zbornik radova XIV. hrvatskog simpozija o nastavi fizike / Jeličić, Katarina ; Matejak Cvenić, Karolina ; Pećina, Planinka ; Planinić, Maja - Zagreb : Hrvatsko fizikalno društvo, 2019, 58-64

ISBN
978-953-7178-22-2

Skup
14. hrvatski simpozij o nastavi fizike

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 23.04.2019. - 25.04.2019

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
nastava fizike ; konceptualno razumijevanje ; proporcionalnost
(physics education ; conceptual understanding ; proportionality)

Sažetak
Proporcionalno zaključivanje važno je u svakodnevnom životu, a razvija se u nastavi matematike i fizike u osnovnoj i srednjoj školi. Sposobnost proporcionalnog zaključivanja jedan je od prvih znakova razvoja formalnog načina razmišljanja kod učenika. U istraživanju je sudjelovalo 155 učenika osmog razreda osnovne škole i drugog razreda srednje škole koji su rješavali zadatke s proporcionalnosti u različitim kontekstima (kinematika, strujni krugovi, poluga itd.) i stupnjevima složenosti (uočavanje multiplikativne ovisnosti, usporedba omjera, zaključivanje na temelju funkcionalne ovisnosti, razumijevanje grafičkog prikaza proporcionalnih veličina). U radu su prikazani glavni rezultati istraživanja i navedene su najčešće učeničke poteškoće s različitim aspektima proporcionalnog zaključivanja. Rezultati pokazuju da su učenici najbolje riješili zadatke u kojima se mogu koristiti formule, dok većina učenika ima poteškoće s razumijevanjem funkcionalne ovisnosti dviju veličina.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Fizika



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb

Profili:

Avatar Url Ana Sušac (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Benković, Ivana; Sušac, Ana
Učeničko razumijevanje proporcionalnosti // Zbornik radova XIV. hrvatskog simpozija o nastavi fizike / Jeličić, Katarina ; Matejak Cvenić, Karolina ; Pećina, Planinka ; Planinić, Maja (ur.).
Zagreb: Hrvatsko fizikalno društvo, 2019. str. 58-64 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
Benković, I. & Sušac, A. (2019) Učeničko razumijevanje proporcionalnosti. U: Jeličić, K., Matejak Cvenić, K., Pećina, P. & Planinić, M. (ur.)Zbornik radova XIV. hrvatskog simpozija o nastavi fizike.
@article{article, author = {Benkovi\'{c}, Ivana and Su\v{s}ac, Ana}, year = {2019}, pages = {58-64}, keywords = {nastava fizike, konceptualno razumijevanje, proporcionalnost}, isbn = {978-953-7178-22-2}, title = {U\v{c}eni\v{c}ko razumijevanje proporcionalnosti}, keyword = {nastava fizike, konceptualno razumijevanje, proporcionalnost}, publisher = {Hrvatsko fizikalno dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Benkovi\'{c}, Ivana and Su\v{s}ac, Ana}, year = {2019}, pages = {58-64}, keywords = {physics education, conceptual understanding, proportionality}, isbn = {978-953-7178-22-2}, title = {Pupils' understanding of proportionality}, keyword = {physics education, conceptual understanding, proportionality}, publisher = {Hrvatsko fizikalno dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font