Pregled bibliografske jedinice broj: 1179237
Učeničko razumijevanje proporcionalnosti
Učeničko razumijevanje proporcionalnosti // Zbornik radova XIV. hrvatskog simpozija o nastavi fizike / Jeličić, Katarina ; Matejak Cvenić, Karolina ; Pećina, Planinka ; Planinić, Maja (ur.).
Zagreb: Hrvatsko fizikalno društvo, 2019. str. 58-64 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 1179237 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učeničko razumijevanje proporcionalnosti
(Pupils' understanding of proportionality)
Autori
Benković, Ivana ; Sušac, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Zbornik radova XIV. hrvatskog simpozija o nastavi fizike
/ Jeličić, Katarina ; Matejak Cvenić, Karolina ; Pećina, Planinka ; Planinić, Maja - Zagreb : Hrvatsko fizikalno društvo, 2019, 58-64
ISBN
978-953-7178-22-2
Skup
14. hrvatski simpozij o nastavi fizike
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 23.04.2019. - 25.04.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
nastava fizike ; konceptualno razumijevanje ; proporcionalnost
(physics education ; conceptual understanding ; proportionality)
Sažetak
Proporcionalno zaključivanje važno je u svakodnevnom životu, a razvija se u nastavi matematike i fizike u osnovnoj i srednjoj školi. Sposobnost proporcionalnog zaključivanja jedan je od prvih znakova razvoja formalnog načina razmišljanja kod učenika. U istraživanju je sudjelovalo 155 učenika osmog razreda osnovne škole i drugog razreda srednje škole koji su rješavali zadatke s proporcionalnosti u različitim kontekstima (kinematika, strujni krugovi, poluga itd.) i stupnjevima složenosti (uočavanje multiplikativne ovisnosti, usporedba omjera, zaključivanje na temelju funkcionalne ovisnosti, razumijevanje grafičkog prikaza proporcionalnih veličina). U radu su prikazani glavni rezultati istraživanja i navedene su najčešće učeničke poteškoće s različitim aspektima proporcionalnog zaključivanja. Rezultati pokazuju da su učenici najbolje riješili zadatke u kojima se mogu koristiti formule, dok većina učenika ima poteškoće s razumijevanjem funkcionalne ovisnosti dviju veličina.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Fizika