Pregled bibliografske jedinice broj: 1179007
Učeničko razumijevanje oblika, pretvorbe i očuvanja energije
Učeničko razumijevanje oblika, pretvorbe i očuvanja energije, 2019., diplomski rad, Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1179007 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učeničko razumijevanje oblika, pretvorbe i očuvanja energije
(Pupils' understanding of energy forms, conversion and conservation)
Autori
Nikić, Iva
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Prirodoslovno-matematički fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
29.09
Godina
2019
Stranica
82
Mentor
Sušac, Ana
Ključne riječi
nastava fizike ; konceptualno razumijevanje ; energija
(physics education ; conceptual understanding ; energy)
Sažetak
Cilj ovog diplomskog rada bio je istražiti koliko su učenici osnovnih i srednjih škola upoznati s različitim energetskim konceptima te kako ih primjenjuju u različitim kontekstima. Pri konstrukciji testa korišteni su zadaci s web stranice projekta Američke udruge za napredak znanosti (AAAS- American Association for the Advancement of Science) Project 2061. Test je sadržavao 16 pitanja višestrukog izbora u kojima su učenici trebali primijeniti različite ideje vezane za energetske koncepte. Istraživanje je provedeno u Zagrebu na 252 učenika osmog razreda osnovne škole i 224 učenika trećeg razreda srednje škole. Analiza podataka dala je uvid u postotak točnih odgovora za učenike osnovnih i srednjih škola za svaki zadatak i za svako konceptualno područje, ali i postotak najčešće izabranih pogrešnih odgovora iz čega se dobiva uvid u učeničke miskoncepcije. Nadalje, uspoređeni su rezultati hrvatskih i američkih učenika čiji su podaci uzeti s web stranice AAAS projekta 2061. Učenici su najbolje riješili zadatke iz konceptualnog područja Oblici energije, zatim iz Pretvorbe energije, a najlošije su riješeni zadaci iz konceptualnih područja Unutarnja energija i Zakon očuvanja energije. Učenici osnovne škole su imali bolje rezultate na zadacima iz konceptualnog područja Oblici energije, dok su učenici srednje škole značajno bolje riješili zadatke sa zakonom očuvanja energije. U prosjeku su hrvatski učenici nešto bolje rješavali zadatke iz testa od američkih učenika, ali ta razlika je bila prisutna samo u nekim zadacima. U zadnje vrijeme u našem obrazovanju naglašava se aktivno sudjelovanje učenika u nastavi, međutim miskoncepcije, koje nije lako i jednostavno promijeniti, uvelike pridonose kako učenici prihvaćaju i savladavaju novo gradivo u fizici. Rezultati ovog diplomskog rada ukazuju da je u nastavi potrebno više pažnje posvetiti zakonu očuvanja energije kod svih oblika i pretvorbi energije, ali i pojmu unutarnje energije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Fizika