Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1179007

Učeničko razumijevanje oblika, pretvorbe i očuvanja energije


Nikić, Iva
Učeničko razumijevanje oblika, pretvorbe i očuvanja energije, 2019., diplomski rad, Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 1179007 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Učeničko razumijevanje oblika, pretvorbe i očuvanja energije
(Pupils' understanding of energy forms, conversion and conservation)

Autori
Nikić, Iva

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad

Fakultet
Prirodoslovno-matematički fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
29.09

Godina
2019

Stranica
82

Mentor
Sušac, Ana

Ključne riječi
nastava fizike ; konceptualno razumijevanje ; energija
(physics education ; conceptual understanding ; energy)

Sažetak
Cilj ovog diplomskog rada bio je istražiti koliko su učenici osnovnih i srednjih škola upoznati s različitim energetskim konceptima te kako ih primjenjuju u različitim kontekstima. Pri konstrukciji testa korišteni su zadaci s web stranice projekta Američke udruge za napredak znanosti (AAAS- American Association for the Advancement of Science) Project 2061. Test je sadržavao 16 pitanja višestrukog izbora u kojima su učenici trebali primijeniti različite ideje vezane za energetske koncepte. Istraživanje je provedeno u Zagrebu na 252 učenika osmog razreda osnovne škole i 224 učenika trećeg razreda srednje škole. Analiza podataka dala je uvid u postotak točnih odgovora za učenike osnovnih i srednjih škola za svaki zadatak i za svako konceptualno područje, ali i postotak najčešće izabranih pogrešnih odgovora iz čega se dobiva uvid u učeničke miskoncepcije. Nadalje, uspoređeni su rezultati hrvatskih i američkih učenika čiji su podaci uzeti s web stranice AAAS projekta 2061. Učenici su najbolje riješili zadatke iz konceptualnog područja Oblici energije, zatim iz Pretvorbe energije, a najlošije su riješeni zadaci iz konceptualnih područja Unutarnja energija i Zakon očuvanja energije. Učenici osnovne škole su imali bolje rezultate na zadacima iz konceptualnog područja Oblici energije, dok su učenici srednje škole značajno bolje riješili zadatke sa zakonom očuvanja energije. U prosjeku su hrvatski učenici nešto bolje rješavali zadatke iz testa od američkih učenika, ali ta razlika je bila prisutna samo u nekim zadacima. U zadnje vrijeme u našem obrazovanju naglašava se aktivno sudjelovanje učenika u nastavi, međutim miskoncepcije, koje nije lako i jednostavno promijeniti, uvelike pridonose kako učenici prihvaćaju i savladavaju novo gradivo u fizici. Rezultati ovog diplomskog rada ukazuju da je u nastavi potrebno više pažnje posvetiti zakonu očuvanja energije kod svih oblika i pretvorbi energije, ali i pojmu unutarnje energije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Fizika



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Ana Sušac (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Nikić, Iva
Učeničko razumijevanje oblika, pretvorbe i očuvanja energije, 2019., diplomski rad, Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb
Nikić, I. (2019) 'Učeničko razumijevanje oblika, pretvorbe i očuvanja energije', diplomski rad, Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Niki\'{c}, Iva}, year = {2019}, pages = {82}, keywords = {nastava fizike, konceptualno razumijevanje, energija}, title = {U\v{c}eni\v{c}ko razumijevanje oblika, pretvorbe i o\v{c}uvanja energije}, keyword = {nastava fizike, konceptualno razumijevanje, energija}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Niki\'{c}, Iva}, year = {2019}, pages = {82}, keywords = {physics education, conceptual understanding, energy}, title = {Pupils' understanding of energy forms, conversion and conservation}, keyword = {physics education, conceptual understanding, energy}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font